تغییر نام فرودگاه بین‌المللی بوشهر به نام شهید حجت الاسلام عاشوری/ خدام رضوی در بوشهر
کد خبر: 3731467
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱
آیت الله صفایی بوشهری عنوان کرد:

تغییر نام فرودگاه بین‌المللی بوشهر به نام شهید حجت الاسلام عاشوری/ خدام رضوی در بوشهر

کانون خبرنگاران نبأ ــ نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر از نام‌گذاری فرودگاه بوشهر به نام شهید حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ ابوتراب عاشوری خبرداد و بیان کرد: با بررسی‌های انجام شده، فرودگاه بین‌المللی بوشهر به نام شهید «حجت الاسلام عاشوری» تعیین می‌شود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری، رئیس شورای فرهنگ عمومی و نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر، شامگاه 26 تیرماه در دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی که با دستور کار «نامگذاری فرودگاه، مدیریت جشن عالی رضوی، مدیریت کارآمد و نظارت بر سواحل بوشهر» در محل سالن کوثر استانداری بوشهر برگزار شد، از همکاری و تحمل مردم با همه نهادهای مسئول در بخش تامین آب و برق و اعمال مدیریت مصرف در این شرایط حساس تشکر می کنم و اظهار کرد: مسئولان با تدبیر بموقع و مردم با هوشیاری نباید فرصت سوء استفاده از مشکلات پیش آمده را برای دشمنان فراهم کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در ادامه افزود: مردم این سرزمین دربرهه های زمانی مختلف همواره پشتیبان نظام بوده و هیچ گاه جمهوری اسلامی که ثمره خون هزاران شهید است را تنها نگذاشته اند امروز نیز با صبر و تحمل مشکلات را پشت سر می گذارند و از این رو با توجه به قرار داشتن کشور در شرایط ویژه و فشارهای موجود، همگان باید با تمام توان در خدمت نظام و انقلاب باشند.

آیت الله صفایی بوشهری تاکید کرد: تقویت برنامه های فرهنگی دراستان بوشهر ضروری است و در زمان حاضر با توجه به نقشه جامع فرهنگی کشور، بومی سازی آن در این استان در دست اجرا است و هر استانی باید نقشه جامع فرهنگی داشته باشد و با توجه به اهمیت مسائل فرهنگی برنامه مدیریت فرهنگی باید چند سال جلوتر از زمان خود طراحی شود و بدین جهت با توجه به تهاجم فرهنگی دشمن ما باید در این بخش به صورت فراروز عمل کنیم.

وی با بیان اینکه فعالیت فرهنگی نیاز به برنامه‌ریزی علمی و دانشی دارد، بیان کرد: دانش روانشناسی و اجتماعی در برنامه‌های فرهنگی نقش آفرینی دارد که در این راستا معرفت و آگاهی، توانمندی و مهندسی نیاز برنامه‌ریزی فرهنگی است و می بایست نقشه جامع فرهنگی کشور تدوین شود و برای بومی سازی این نقشه بر اساس ظرفیت‌ها و قابلیت‌های استان بوشهر یک کارگروه تخصصی تشکیل شده است.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر اضافه کرد: نقشه جامع فرهنگی نیاز به روز رسانی دارد و مدیریت فرهنگی باید از شرایط ویژه استان جلوتر باشد تا بتوان در حفظ فرهنگ جامعه تلاش کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر از نام‌گذاری فرودگاه بوشهر به نام شهید حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ ابوتراب عاشوری خبرداد و بیان کرد: با بررسی‌های انجام شده، فرودگاه بین‌المللی بوشهر به نام شهید «حجت الاسلام عاشوری» تعیین می‌شود.

حضور خدام آستان قدس رضوی در 300 برنامه شهرها و روستاهای بوشهر

اکبر قائدی، دبیر یازدهمین جشن‌های ملی و مردمی زیر سایه خورشید استان بوشهر با بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده همزمان با هفته کرامت 300 برنامه در قالب جشن‌های زیرسایه خورشید در 80 نقطه استان بوشهر  برگزار می‌شود، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده خدام آستان قدس رضوی، پنجشنبه 29 تیرماه وارد فرودگاه بین المللی بوشهر می‌شوند و در ایام هفته کرامت برنامه‌های ویژه‌ای در شهرها و روستاها برگزار می‌کنند.

دبیر یازدهمین جشن‌های ملی و مردمی زیر سایه خورشید استان بوشهر در پایان اعلام کرد: جشن‌های زیرسایه خورشید در شهرها و روستاهای 31 استان و 20 کشور دنیا در قالب برنامه های «نشست با خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان، سرکشی از روستاهای محروم، عیادت از بیماران، دیدار با ایتام و مددجویان برگزار می‌شود.

یادآور می شود: شهرداری بندر بوشهر، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، جهاددانشگاهی شعبه بوشهر، اداره کل اداره اوقاف و امور خیریه استان بوشهر، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر، خبرگزاری بین المللی قرآن، فرمانداری شهرستان بوشهر، دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان بوشهر، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر، در این جلسه قول مساعد مشارکت و تعامل در برگزاری یازدهمین جشن‌های ملی و مردمی زیر سایه خورشید استان بوشهر را دادند.

خبرنگار: حامد فکوری

عکاس: حسین شریفی نیا 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۹ - ۱۶:۰۲
1
0
این کار درستی نیست. برای این موضوع دلایل متعددی وجود دارد. لازم می دانم این موضوع با حضور کارشناسان بیشتری بررسی گردد. ابدا به نفع کشور و استان نیست. خصوصا در شرایط فعلی کشور.
وحید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۴/۳۰ - ۱۵:۴۹
0
1
دلیل منطقی بیاورید. صرف مخالفت کافی نیست
شهروند بوشهری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۱ - ۱۰:۲۳
1
0
باسلام
تغییر نام فرودگاه بوشهر بنام شهید بزرگی بنام شیخ ابوتراب عاشوری چه مناسبتی داشته که بنام وی ثبت شده ، هر چیزی باید جای خودش باشد ، بعد از این همه شهید خلبان چه لزومی داشت که اسم یک روحانی تعیین شود . نام شهید عاشوری باید در مکانهای مذهبی مثل مسجد ،حسینیه و حوزه علمیه ثبت شود .
استادیوم ورزشی تنگک فعلا بدون اسم است آیا خانواده شهید قبول میکردند که اسم شهید عاشوری را روی ورزشگاه بگذارند .مطمئناً خیر .
شیخ سلمان بحرانی از زمانی که مدیر حج و زیارت استان بود مدتها پیگیر تغییر نام فرودگاه بنام شهید عاشوری بود و بلاخره تلاشهای وی توانست مسئولین استان را مجاب کند .
captcha