تعظیم امام‌زادگان از نشانه‌های تقوای دل است/لزوم نشر کرامات امام‌زادگان
کد خبر: 3731524
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸
آیت‌الله میرعمادی:

تعظیم امام‌زادگان از نشانه‌های تقوای دل است/لزوم نشر کرامات امام‌زادگان

گروه فرهنگی ـ نماینده ولی‌فقیه در لرستان امام‌زادگان را محل نشر معارف دین و تقرب به سوی خدا برشمرد و گفت: تعظیم امام‌زادگان از نشانه‌های تقوای دل به شمار می‌آید.

تظیم امام‌زادگان از نشانه‌های تقوای دل

به گزارش ایکنا از لرستان آیت‌الله سیداحمد میرعمادی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد، امروز پنج‌شنبه، ۲۸ تیر در همایش بزرگداشت امام‌زادگان لرستان در سالن اجتماعات بانک صادرات، ضمن تقدیر از برگزاری این همایش، اظهارکرد: لرستان پایگاه امام‌زادگان مکتب تشیع است.
وی با طرح این سؤال که چرا ما امام‌زادگان را تکریم می‌کنیم و فلسفه تکریم امام‌زادگان چیست، خاطرنشان کرد: استقرار امام‌زادگان در ایران اسلامی از زمان هجرت امام رضا(ع) اتفاق افتاد چراکه قبل از هجرت امام رضا(ع) حضور امام‌زادگان در کشور نادر بوده است.
آیت‌الله میرعمادی با ذکر این مطلب که امام‌زادگان ایران در دو دسته به‌شمار می‌آیند، خاطرنشان کرد: دسته اول امامزادگانی هستند که شجره‌نامه دارند و نسب آنان به امام معصوم مسلم است و دسته دیگر امامزادگانی که شجره ندارند.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر ضرورت تکریم امام‌زادگانی که سند ندارند، خاطرنشان کرد: امام‌زادگانی که سند مشخص ندارند از باب سیادت و ایمان و از باب خوشنامی و تاثیرگذاری، تعظیم آنان لازم است.
امام‌جمعه مردم خرم‌آباد تکریم و تعظیم امام‌زادگان را از نشانه‌های تقوای دل به شمار برشمرد و گفت: از دلائل تکریم امام‌زادگان فرمایش رهبری معظم انقلاب مبنی بر تبدیل این امام‌زادگان به قطب فرهنگی است.

تاثیرگذاری فوق‌العاده‌ امام‌زادگان در رشد معنویت و اخلاق

وی به تاثیرگذاری فوق‌العاده‌ امام‌زادگان در رشد معنویت و اخلاق اشاره و با ذکر این مطلب که تاثیرگذاری امام‌زادگان بر اخلاق جامعه بر کسی مخفی نیست، خاطرنشان کرد: اینکه انسانی در حیات و ممات در تمدن و اخلاق یک جامعه موثر باشد واجب‌التعطیم است این در حالی است که بسیاری از امام‌زادگان شهید شدند و دارای مقام شفاعت هستند.
آیت‌الله میرعمادی در خصوص دلیل دیگر فلسفه واجب‌التعطیم بودن امام‌زادگان گفت: در طول تاریخ محل امام‌زادگان پایگاه عرفان نشر دین و معارف اهل‌بیت است، کمااینکه نگاه مردم به امامزاده نگاه معرفتی بوده است.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه محل امام‌زادگان محل بصیرت افزایی بوده است، اضافه کرد: شیعه در طول تاریخ ضدظلم بوده کمااینکه استکبارستیزی مهم‌ترین شاخصه انقلاب اسلامی است که بخشی از آن ناشی از الگوگیری از اهل‌بیت و بخش دیگری مربوط به الگوگیری از امام‌زادگان است.

ضرورت نشر کرامات امام‌زادگان

امام‌جمعه مردم خرم‌آباد ادامه داد: در محل امام‌زادگان محبت اهل‌بیت را در دل مردم بیشتر کرده، کرامت و بزرگی و معجزات و کرامات امام‌زادگان را برای مردم نشر کنیم چراکه کرامات فراوانی از امام‌زادگان وجود دارد.
وی با تاکید بر فراهم شدن فضای لازم برای زائرین، خاطرنشان کرد: در قطب فرهنگی باید کار فرهنگی صورت گیرد، این در حالی است که از اهداف انقلاب اسلامی رسیدن به تمدن و فرهنگ اسلامی است و برای رسیدن به این اهداف باید از ظرفیت امام‌زادگان استفاده کرد.
آیت‌الله میرعمادی بر تبدیل شدن امام‌زادگان به مرکز گردشگری مذهبی تاکید کرد و گفت: امام‌زادگان شریف پایگاه بصیرت‌افرایی و گردشگری مذهبی و محل تقرب به سوی خدا باشد.

انتهای پیام

captcha