امامزادگان حلقه وصل انسان با خداوند هستند
کد خبر: 3731579
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۴
آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

امامزادگان حلقه وصل انسان با خداوند هستند

گروه فرهنگی – نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: تکریم از امامزادگان به عنوان کانون مقدس عبادت و ارادت بسیار مهم است. امامزادگان حلقه وصل انسان با خداوند هستند.

امامزادگان حلقه وصل انسان با خداوند هستند

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، امروز، ۲۷ تیر در همایش استانی تکریم امامزادگان که در آستانه برگزار شد گفت: تکریم از امامزادگان به عنوان کانون مقدس عبادت و ارادت بسیار مهم است. امامزادگان حلقه وصل انسان با خداوند هستند.
وی تصریح کرد: حلقه وصل، شاخه‌های مختلف دارد که توسط فقها، علما، حکما، شعرا، ادبا، هنرمندان و ... به دیگران معرفی می‌شود. امامزادگان یکی از شاخه‌های اصلی حلقه وصل انسان‌ها با خدا هستند. امامزادگان یادگاران اهل‌بیت(ع) هستند. ائمه و امامزادگان در زمان بنی‌امیه و بنی‌عباس بسیار گرفتار بوده و به دلیل متحمل شدن ظلم فراوان مجبور به مهاجرت گمنام شدند.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی اظهار کرد: عشق به اهل‌بیت یکی دیگر از شاخه‌هایی است که مشعل هدایت انسان است، نور خدا به برکت انبیاء، صدیقین، ارباب هنر، صلحا، ارباب معرفت، علم، ائمه جمعه و جماعت در عالم شناخته می‌شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان ادامه داد: اگر فداکاری بزرگان دینی در طول ۱۲۰۰ سال نبود امروز شاهد چنین برکاتی در جامعه نبودیم. همه علما سال‌های گذشته زحمت کشیدند تا امروز ما در آرامش دینی زندگی کنیم و امروز ما زحمت می‌کشیم تا آیندگان بهره‌مند باشند .
وی بیان کرد: ما امانت‌دار میراث انبیاء و اولیاء هستیم، ما میراث‌خوار نبوده بلکه پاسدار میراث فرهنگی، اعتقادی، تربیتی و سیاسی هستیم. به لطف خدا و تلاش امام راحل باغ ولایت روز به روز در کشور بارورتر شده است.
امام جمعه اراک گفت: قریب به ۳ هزار بقعه متبرکه در کشور وجود دارد که همه علمداران اهل‌بیت هستند تا چراغ اهل‌بیت را روشن نگه دارند. امامزادگان کانون نور، برکت، فضیلت، رحمت و بخشش‌اند.
وی ادامه‌داد: امامزادگان سرمایه اعتقادی، فرهنگی و اجتماعی هستند. این بزرگان مناره هدایت انسان‌ها در تاریکی امور دنیوی هستند. انسان با وجود این هدایت‌گران به مقصد رسیده و از گزند بسیاری آسیب‌ها در امان خواهد بود. امامزادگان حلقه اتصال انسان با معبود را محکم‌تر کرده و زمینه دست یافتن به حقیقت را میسر می‌کنند.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی در بخش دیگر از سخنان خود بر لزوم اقامه عفاف و حجاب در جامعه تأکید کرد و گفت: در سال ۱۳۱۴ مزدوران به مسجد گوهرشاد حمله کرده و بسیاری از مردم را به گلوله بستند. عفاف و حجاب از ضروریات اسلام است کسانی که بی توجهی می‌کنند به آیات قرآنی که در این رابطه نازل شده است بی‌توجهی کردند. حجاب برای بانوان ارزش و نشان‌دهنده کیمیایی اوست.
نماینده ولی‌فقیه در استان افزود: حجاب و عفاف محدود کننده فعالیت اجتماعی نیست. بی‌غیرتی و بی‌بند‌و‌باری مانع برای حضور بانوان در فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی است. بی‌توجهی به عفاف و حجاب مانع رشد حجاب در جامعه است.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: جامعه بشری جامعه‌ای است که کار و فعالیت سالم در آن انجام می‌شود جامعه بشری جامعه‌ای بدون مشروعیت نیست، هم اسلام و هم دیگر ادیان اجازه بی بند و باری را نمی‌دهند. در مهم‌ترین کلیساهای ایتالیا و روسیه راهبه‌ها حجاب کامل دارند و از ورود بانوان بی‌حجاب جلوگیری می‌شود.
وی ادامه‌داد: عفاف در معنای وسیع‌تر و حجاب به عنوان یکی از زیر شاخه‌های عفاف از ضروریات است. رسانه‌ها فرهنگ‌سازی کنند. آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و دیگر دستگاه‌ها مسأله حجاب را جدی بگیرند. انضباط اجتماعی، عفاف و حجاب اجتماعی باید رعایت شود. عفاف اختصاص به بانوان ندارد آقایان در معنایی دیگر موظف به رعایت عفاف و حجاب هستند.
این مقام مسئول همچنین به تشریح اهمیت کالاهای داخلی و اصلاح الگوی مصرف پرداخت و اظهار کرد: حتی اگر تحریم و خارج شدن آمریکا از برجام مطرح نمی‌شد بازهم همه ما مکلف به برنامه‌ریزی، فکر و تدبیر در حوزه اقتصاد مقاومتی بودیم. قدرت اقتصادی، پویایی و توانمندی اقتصادی، کشور را قدرتمند می‌کند، اقتصاد بر پایه نفت به ضرر ماست.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی تصریح کرد: مردم ایران قبل از مشروطیت با اجانب درگیری داشتند. امروز مقابله با ناتوی فرهنگی، نفوذ دشمن، سلطه اقتصادی و غیر‌اقتصادی جزو واجبات است. برای رسیدن به اهداف باید اخلاق اسلامی، عفاف، تقوی، تولید ملی را سرلوحه قرار دهیم.
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در پایان گفت: اقتصاد ما باید درون‌زا و بومی‌گرا باشد به برکت انقلاب سرمایه عظیمی در کشور به وجود آمده است که باید قدردان باشیم. امروز مفت‌خوری، اسراف و تبذیر حرام است و کار مایه عزت و شرف دنیا و آخرت است.
انتهای پیام

captcha