جامعه پایبند به قرآن دچار آسیب نمی‌شود
کد خبر: 3731616
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۷
مهرعلیزاده:

جامعه پایبند به قرآن دچار آسیب نمی‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی- استاندار اصفهان گفت: اگر امروز جامعه ما صدمات و لطماتی را متحمل می‌شود، به دلیل این است که علی‌رغم تعلق اعتقادی به قرآن، در محقق ساختن آموزه‌ها و رهنمودهای آن دچار مشکل هستیم.

جامعه پایبند به قرآن دچار آسیب نمی‌شود

به گزارش ایکنا از اصفهان، محسن مهرعلیزاده، استاندار اصفهان در مراسم اختتامیه مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم استان اصفهان که پنجشنبه 28 تیرماه در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: هر جامعه‌ای ولو جامعه غیراسلامی اگر بتواند فرامین و رهنمودهای قرآن را در درون خود توسعه دهد، حتی اگر با قرآن آشنایی نداشته باشد، جامعه‌ای هدایت یافته خواهد بود.
وی ادامه داد: خوشبختانه ما از بدو تولد، توفیق زندگی در جامعه‌ای اسلامی و قرآنی را داشته‌ایم و این برکتی است که خدای متعال به ما ارزانی داشته و باید با توسعه فرهنگ و فعالیت‌های قرآنی و نمود قرآن در اندیشه و رفتارمان بتوانیم جامعه‌ای الگو و نمونه بسازیم، چرا که اسلام تماما الگو و نمونه است.
استاندار اصفهان با بیان اینکه اگر جامعه‌ای ملتزم به فرامین الهی در قرآن باشد، دچار آسیب نمی‌شود، افزود: اگر امروز جامعه ما صدمات و لطماتی را متحمل می‌شود، به دلیل این است که علی‌رغم تعلق اعتقادی به قرآن، در محقق ساختن آموزه‌ها و رهنمودهای آن دچار مشکل هستیم. خوشحالم در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که با وجود تمام نقایص رفتاری، جامعه‌ای مجهز و ممحض در خداشناسی، دینداری، خودباوری و مقاومت در برابر دشمن است.
وی اضافه کرد: دشمن یک بار دیگر جامعه اسلامی ایران را مورد هدف قرار داده، همان‌طور که در طول چهل سال بعد از انقلاب این کار را انجام داده است، ولی با اطمینان می‌توان گفت با جامعه‌ای مواجه است که هنوز آن را نمی‌شناسد؛ جامعه‌ای معتقد که با وجود همه کمبودها و کاستی‌ها، وقتی پای دفاع از دین خدا در میان باشد، همان‌هایی هستند که در استان اصفهان بیش از ده درصد شهدای جنگ تحمیلی را در دامان خود پرورانده‌اند، بهترین سرداران با تعالیم قرآنی از این استان در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافتند، بیشترین جانبازان قطع نخاع متعلق به این استان است، بیشترین کمک‌ها را این استان به جبهه‌ها تقدیم کرده و بیشترین محافل دینی و قرآنی را در درون خود دارد؛ تا زمانی که این روحیه زنده است، هیچ لطمه‌ای به کشور وارد نخواهد شد.

اصفهان، استان ممتاز و پیشرو در عرصه فعالیت‌های قرآنی

حجت‌الاسلام رضا صادقی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان نیز در این مراسم اظهار کرد: استان اصفهان همواره در فعالیت‌های قرآنی ممتاز و پیشتاز بوده است . این استان در هشت سال دفاع مقدس، 6 درصد جمعیت کشور را تشکیل داده بود، اما 10 درصد شهدای انقلاب و 11 درصد جانبازان، آزادگان و ایثارگران کشور به استان ولایتمدار و شهیدپرور اصفهان تعلق دارند.
وی افزود: امروز نیز 10 درصد و بلکه بیشتر از افرادی که در آزمون سراسری قرآن کریم شرکت کردند، از استان اصفهان بودند. اگر در کشور 240 هزار نفر شرکت کردند، از استان اصفهان قریب به 29 هزار نفر در این طرح حضور یافتند که در مصلای بزرگ اصفهان برگزار شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان خاطرنشان کرد: در مرحله شهرستانی چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، 34 هزار نفر اعم از آقایان و بانوان و در 15 رشته شرکت کردند که از میان آنها، 571 نفر به مرحله استانی راه یافتند که 293 نفر از بانوان در 7 رشته و 278 نفر از آقایان در 8 رشته را شامل می‌شوند. حفظ کل، حفظ 20 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 5 جزء، قرائت، ترتیل، دعاخوانی و اذان ویژه آقایان، رشته‌های این مرحله از مسابقات و تعداد داوران، 12 نفر در بخش آقایان و 11 نفر در بخش بانوان بودند.
حجت‌الاسلام صادقی بیان کرد: نفر اول در رشته حفظ کل مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در سال 95، موسی معتمدی از اصفهان بود و در سال 96، مصطفی اصفهانیان از کاشان توانست رتبه اول مسابقات را که 84 کشور اسلامی در آن شرکت کرده بودند، به دست آورد.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با جنگ اقتصادی گفت: امروز وظیفه شما قاریان قرآن در لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری، جدا از تدبر در قرآن و عمل به آن، این است که با صدای زیبا و دلنشین خود در تمام محافل و مجالس، آیات شریفه‌ای را که دال بر اقتصاد و معیشت مردم است، آنقدر قرائت کنید تا من مسئول متوجه بشوم که باید انقلابی در جهت رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم ایجاد کنم.
انتهای پیام

captcha