مروج امید و نشاط در جامعه باشیم/ فرهنگ برنامه‌ریزی بر اساس آینده‌پژوهی؛ نیاز امروز جامعه
کد خبر: 3731695
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۹

مروج امید و نشاط در جامعه باشیم/ فرهنگ برنامه‌ریزی بر اساس آینده‌پژوهی؛ نیاز امروز جامعه

گروه اجتماعی ـ عضو هیات نمایندگان و معاون اتاق بازرگانی فارس گفت: شرایط فعلی کشور برای عموم مردم به ویژه فعالان اقتصادی بسیار سخت است اما همه افراد در هر بخش و حوزه‌ای باید مروج امید و نشاط در لایه‌های مختلف جامعه باشند تا بتوانیم بر این شرایط غلبه کنیم.

مروج امید و نشاط در جامعه باشیم/ فرهنگ برنامه‌ریزی بر اساس آینده‌پژوهی؛ نیاز امروز جامعه

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، یلدا راهدار در نشست هم‌اندیشی زنان مدیر بخش خصوصی و دولتی استان فارس بیان کرد: مشکلاتی در کشور و استان وجود دارد که کسی آن‌ها را کتمان نمی‌کند اما در همین شرایط سخت باید تلاش کنیم آرامش، امید و نشاط در لایه های مختلف جامعه وارد کنیم و نگذاریم آرامش جامعه از بین برود.
وی افزود: شرایط فعلی کشور برای عموم مردم به ویژه فعالان اقتصادی بسیار سخت است اما همه افراد در هر بخش و حوزه‌ای باید مروج امید و نشاط در لایه‌های مختلف جامعه باشند تا بتوانیم بر این شرایط غلبه کنیم.
راهدار اظهار كرد: متأسفانه تصمیم‌های خلق‌الساعه و بدون کارشناسی در بخش‌های مختلف مردم را ناامید کرده است اما مدیریت بد نمی‌تواند عملکرد بخش‌های مختلف را زیر سئوال ببرد.
مشاور استاندار فارس همچنین این نكته را اضافه کرد: متأسفانه مشکل اساس عدم توجه، برنامه‌ریزی و آینده‌نگری در کشور ما وجود دارد.
وی ادامه داد: امروز برنامه‌ریزی‌ها در فضای اقتصادی کشور بر اساس زمان گذشته و حال انجام می‌شود در صورتی که بسیاری از تغییرات در تکنولوژی قابل پیش‌بینی است و ما نسبت به موضوع آینده پژوهشی بی تفاوت هستیم.
راهدار بیان كرد: اتاق بازرگانی فارس برای نخستین بار، هسته آینده‌پژوهی را در شورای پژوهشی راه‌اندازی کرده است که در این هسته مباحث آینده پژوه در حوزه‌های اقتصاد توسط اساتید برجسته دانشگاه و فعالان بخش خصوصی مورد توجه قرار می‌گیرد.
وی گفت: استان فارس منابع گردشگری فراوانی دارد که متأسفانه از این منابع جذابیت برای بخش گردشگری ایجاد نکرده‌ایم که بافت تاریخی شیراز ظرفیت خوبی در این زمینه است.
راهدار افزود: اتاق بازرگانی فارس از طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه و کاربردی در حوزه تحول آفرینی در گردشگری شهری حمایت می‌کند.
سیده معصومه دستغیب مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس نیز گفت: در بخش‌های مختلف مدیریتی نسبت به مردم و منابع کشور غفلت‌هایی صورت گرفته است که نیاز به بازنگری در مدیریت بخش‌های مختلف در کشور احساس می‌شود.
وی بیان کرد: متأسفانه کشور در شرایط خوبی قرار ندارد و در این میان نقش زنان در ایجاد امید عمومی در اجتماع به ویژه به نسل جوان بسیار پر رنگ است که این نقش باید مورد توجه قرار گیرد.
بتول معلم مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس هم گفت: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه در موضوع‌های طلاق، حاشیه نشینی، فساد اخلاقی، مناطق حاد و بحرانی و اعتیاد نیاز به حضور بیشتر زنان داریم تا مسایل با دقت نظر و کیفیت بیشتری دنبال شود.
وی اضافه کرد: با توانمند سازی و ایجاد اشتغال به افراد می توانیم شاهد تحول در کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان باشیم که ما در استانداری آماده دریافت طرح، برنامه و راهکارهای بانوان استان در این حوزه هستیم.
انتهای پیام

captcha