قاطعیت در نگهداری و دفاع از دین و ولایت؛ مهم‌ترین ویژگی رفتاری امام رضا(ع)
کد خبر: 3731720
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۶
آیت‌الله میرعمادی مطرح کرد:

قاطعیت در نگهداری و دفاع از دین و ولایت؛ مهم‌ترین ویژگی رفتاری امام رضا(ع)

گروه اجتماعی ـ امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به شخصیت اخلاقی و علمی امام رضا(ع)، اظهارکرد: مهم‌ترین ویژگی رفتاری امام رضا(ع) قاطعیت در نگهداری و دفاع از دین و ولایت بوده و مهم‌ترین درسی که از آن امام باید بگیریم، مبارزه فرهنگی و معنوی برای گسترش اسلام و تقویت ولایت و رهبری است.

مبارزه فرهنگی و معنوی برای گسترش اسلام؛ مهم‌ترین درس امام رضا(ع)

به گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سید احمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد در خطبه‎های نماز جمعه این هفته خرم‌آباد در مصلی الغدیر این شهر، با تبریک دهه کرامت، اظهارکرد: عظمت و شخصیت اخلاقی و علمی امام رضا(ع) به حدی است که بزرگان و مورخان در مقابل آن سر تعظیم فرود آورده‎اند.
وی افزود: از مهم‌ترین ویژگی رفتاری امام رضا(ع) قاطعیت در نگهداری و دفاع از دین و ولایت بوده و مهم‌ترین درسی که از آن امام همام باید بگیریم، مبارزه فرهنگی و معنوی برای گسترش اسلام و تقویت ولایت و رهبری است.
نماینده ولی‎فقیه در لرستان با بیان این‌که امروز روز تکریم امام‎زادگان است، ادامه داد: آنان پناهگاه مردم هستند و ما هر چه رزق و روزی داریم به برکت اهل بیت(ع) است.

حج همایشی باشکوه از بندگی در برابر خداوند متعال است

آیت‌الله میرعمادی در ادامه به هفته حج اشاره کرد و افزود: حج همایشی با شکوه از بندگی در برابر خداوند متعال است که افراد با ایمان از شرک و هوای نفسانی بیرون آمده و به خدا تقرب می‌یابند.
خطیب نمازجمعه خرم‌آباد ادامه داد: حج اقتدار عظیم جهان اسلام است اما امروز عده‎ای به‌دنبال جدا کردن دیانت از سیاست هستند که باید در این زمینه هوشیار باشیم. فاجعه منا نباید فراموش شود و حق کسانی‌که در این فاجعه کشته شده‎اند، باید گرفته شود.
وی گفت: سوم مرداد سالروز تصویب کاپیتولاسیون است و در این رابطه درسی که می‎توانیم بگیریم این است که امام راحل در آن دوران علیه آن مبارزه کرده و نگذاشت ایران زیر بار قراردادهای ننگین برود؛ آن روز قانون ننگین کاپیتولاسیون بود و امروز قراردادی که تحت عنوان پول‎شویی مطرح شده است و معلوم نیست چه برنامه‎ای دارند.
خطیب نماز جمعه خرم‌آباد به هفته بهزیستی اشاره و بیان کرد: با افزایش خدمات در بهزیستی و توجه بیشتر به معلولین و اقشار نیازمند تحت پوشش بهزیستی شاهد ارتقاء سلامت اجتماعی هستیم. مشارکت مردم در رسیدگی به معلولین و نیازمندان بسیار حائز اهمیت است؛ فضاسازی مناسب و سالم‎سازی محیط برای این‌که معلولین بتوانند کار خود را انجام دهند وظیفه است.
وی در ادامه به 29 تیر سالروز حمله مجدد صدام و منافقین به ایران اسلامی اشاره و بیان کرد: وقتی ایران قطعنامه 598 را پذیرفت، صدام تصور می‌کرد ایران قطعنامه را به علت ضعف و ناچاری پذیرفته و با تحریک و حمایت منافقان، دوباره به خاک کشور حمله کرد. در آن زمان مردم و رزمندگان یک درس فراموش‎نشدنی به منافقین و صدام دادند و این یک درس برای امروز دارد و آن این است که رئیس جمهور آمریکا پس از برجام از آن خارج شد و فشار وارد می‎کند.

ترامپ بداند خوابش هرگز تعبیر نخواهد شد

آیت‌الله میرعمادی با اشاره به سخنان اخیر ترامپ تصریح کرد: رئیس جمهور آمریکا دچار همان توهمات صدام شده و تصور کرده با وجود گرانی ارز و سکه و شرایط اقتصاد فعلی، مردم تسلیم شده و خواستار مذاکره با این کشور می‌شوند اما ترامپ بداند خوابش هرگز تعبیر نخواهد شد.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان تاکید کرد: مردم ایران 40 سال تجربه ایستادگی و مقاومت دارند و هرگز عقب‌نشینی نخواهند کرد و با اتحاد و همدلی بر مشکلات اقتصادی غلبه می‌کنند.
وی یادآو شد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای دولت، راه عبور از مشکلات اقتصادی را بیان کردند و فرمودند باید یک نقشه راه اقتصاد با ثبات تهیه شود و با متخلفان و مفسدان اقتصادی برخورد و به بخش خصوصی فضای کار داده شده و از کمک مردم استفاده شود.

خبرنگار: امین زینی وند

captcha