آموزش ۶۰ قرآن‌آموز در مؤسسه «امام حسن(ع)» تبریز
کد خبر: 3731741
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۵

آموزش ۶۰ قرآن‌آموز در مؤسسه «امام حسن(ع)» تبریز

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیر مؤسسه قرآنی امام حسن (ع) تبریز، با بیان اینکه ۶۰ قرآن آموز در کلاس‌های آموزشی این مؤسسه حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روان‌خوانی و تجوید از گرایش‌های آموزشی مؤسسه قلمداد می‌شوند.

 آموزش 60 قرآن آموز در مؤسسه قرآنی امام حسن(ع) تبریز

حسن نیکمرد، مدیر مؤسسه قرآنی امام حسن(ع) تبریز، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه 60 قرآن آموز در کلاس‌های آموزشی این مؤسسه حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روان‌خوانی و تجوید از گرایش‌های آموزشی مؤسسه قلمداد می‌شوند.
وی افزود: خداوند انعکاس عظمت خود را در جهان طبیعت، به تصویر کشیده، تا انسان با تفکر در دل آیات مشهود خداوندی، نشانه حق و حقیقت را دریابند.
وی به پایه‌های سنی قرآن آموزان اشاره کرد و گفت: قرآن آموزان در پایه‌های سنی نونهال و نوجوان، در کلاس های آموزشی حاضر می شوند.
نیکمرد، از هدف آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن گفت و ادامه داد: هدف از آموزش روخوانی و روانخوانی علاوه بر ایجاد بستر انس با قرآن کریم، فراهم نمودن مقدمات لازم جهت آموزش‌های تخصصی در سطوح بالاتر است و درنهایت قرآن آموزان، قادر خواهند بود علاوه بر آشنایی کامل با قواعد روخوانی و روانخوانی، مهارت لازم را در خواندن صحیح و روان قرآن کریم نیز کسب کنند.
مدیر مؤسسه قرآنی امام حسن(ع) تبریز، قرآن را تکلم خدا با بشر دانست و یادآور شد: قرآن بهترین كلام و هدیه اوست و نیز تكلم خدا با بشر است. انسان عاقل و فهمیده به هیچ عنوان حاضر نیست بین او و قرآن فاصله بیفتد. مگر نه این است كه گوش و چشم انسان می‌خواهند لذت ببرند. چرا لذّت را با شنیدن و دیدن آیات و كلام الهی تأمین نكنند تا بخواهند از راه باطل چشم و گوش را به لذّت مادّی سرگرم كنند.
نیک‌مرد، ضمن بازگو نمودن لذت فراموش نشدنی تجوید در قرآن تاکید کرد: لذت خواندن و تجوید در قرآن کریم لذت فراموش نشدنی است که می‌تواند دستاورد آن در حوزه هدایتگری و تربیت انسان مؤثر باشد.

انتهای پیام

captcha