ارتباط و تعامل مدیران مراکز قرآنی؛ زمینه‌ساز حل مشکلات مؤسسات
کد خبر: 3731743
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۹

ارتباط و تعامل مدیران مراکز قرآنی؛ زمینه‌ساز حل مشکلات مؤسسات

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیر موسسه قرآن وعترت المهدی(عج) اراک گفت: ارتباط و تعامل مدیران موسسات می‌تواند به حل بهتر مشکلات و بهبود فعالیت‌های قرآنی مؤسسات مراکز قرآنی شود.

ارتباط و تعامل مدیران مراکز قرآنی؛ زمینه‌ساز حل مشکلات

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، این خبرگزاری در راستای معرفی خدمات و انتظارات مدیران برتر مؤسسات قرآنی، اقدام به «مؤسسه گردی» کرده است.
پس از بازدید از موسسه قرآن و عترت المهدی(عج) اراک با بهاره احدیان مدیر این موسسه قرآنی در ارتباط با عملکرد و رویکرد مؤسسه طی چندین سال فعالیت به گفت‌و‌گو پرداخته‌ایم، که در ادامه می‌خوانید.
مدیر موسسه قرآن وعترت المهدی(عج) اراک گفت: این موسسه فعالیت خود را از سال 90 آغاز کرده است. رویکرد و هدف بنده از تاسیس موسسه، شناسایی استعدادهای قرآنی و فراهم کردن زمینه‌های مناسب برای حضور هرچه‌بیشتر نونهالان و کودکان در این عرصه بوده است.

ارتباط و تعامل مدیران مراکز قرآنی؛ زمینه‌ساز حل مشکلات
احدیان افزود: بنده به دلیل علاقه شخصی در سن 22 سالگی حفظ قرآن را شروع کردم به طوری که پس از کسب آموزش‌های لازم کلاس‌های حفظ برگزار می کردم، سپس انگیزه ایجاد موسسه قرآنی در من شکل گرفت.
وی ادامه داد: در ابتدا تعداد قرآن‌آموزان این مرکز کم بود و رفته‌رفته بر تعداد آن‌ها افزوده شد. در حال حاضر کلاس‌های مختلفی در رشته‌های روخوانی و روانخوانی، حفظ، خلاقیت و ... برای قرآن‌آموزان این مرکز برگزار می‌شود.
مدیر موسسه قرآن وعترت المهدی (عج) اراک بیان کرد: کلاس‌های حفظ برای سنین 4 الی 6 سال برگزار می‌شود. در حال حاضردر مجموع 50 قرآن‌آموز آموزش‌های لازم را توسط 7 مربی متشکل از 4 مربی در رشته حفظ و 3 مربی در زمینه خلاقیت کسب می‌کنند.
احدیان افزود: در حال حاضر با مشکل خاصی مواجه نیستیم. به دلیل منطقه‌ای که مکان موسسه قرار دارد، تعداد قرآن‌آموزان کم است، البته برای رفع این مشکل درصدد هستیم برای جذب قرآن‌آموزان از فضای موجود برای افزایش کلاس‌های دیگر استفاده شود.
وی افزود: هزینه‌هایی که از قرآن‌آموزان برای امور جاری موسسه دریافت می‌شود، کافی نیست. بعضی مواقع هم با کمبود هزینه مواجه می‌شویم اما، خوشبختانه مکان موسسه استیجاری نیست و خود این موضوع بخشی از بار مشکلات کاسته است.
مدیر موسسه قرآن وعترت المهدی (عج) اراک نقش بانوان را در اشاعه فرهنگ قرآنی مهم ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه طی سال‌های اخیر شاهد فعالیت گسترده بانوان در عرصه‌های علوم قرآنی بوده‌ایم و این مهم موجب شده است که بانوان بیشتری در این حوزه ورود پیدا کنند و موفق به کسب آموزش‌های لازم شوند.

ارتباط و تعامل مدیران مراکز قرآنی؛ زمینه‌ساز حل مشکلات
احدیان بیان کرد: ارتباط و تعامل مدیران موسسات می‌تواند به حل بهتر مشکلات و بهبود فعالیت‌های قرآنی موسسات منجر شود و می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد. البته در ارتباط با این مساله هنوز با مدیر موسسه‌ای که در مجاورت این مرکز قرار دارد موفق به صحبت نشده‌ام و به همین سبب رقابتی نیز بین قرآن‌آموزان حاصل نشده است.
وی افزود: استفاده از تجارب موسساتی که طی سالیان در زمینه قرآنی فعالیت می‌کنند، به بهبود عملکرد فعالیت موسسات تازه‌تاسیس کمک می‌کند و انگیزه لازم را برای آن‌ها به منظور ادامه این مسیر فراهم می‌آورد.
مدیر موسسه قرآن وعترت المهدی(عج) اراک بیان کرد: اگر در کنار برگزاری دوره‌های قرآنی، دوره‌هایی مرتبط با تربیت فرزند و مشاوره برای خانواده‌ها مهیا می‌شد، فرصت مناسبی را برای آموزش هرچه‌بیشتر خانواده و آشنایی آن‌ها نسبت به این گونه مسائل فراهم می‌آورد.

ارتباط و تعامل مدیران مراکز قرآنی؛ زمینه‌ساز حل مشکلات
احدیان گفت: قرآن‌آموزان این مرکز از تجربه شرکت در مسابقات گل‌های محمدی(ص) و فاطمی(س) برخوردار هستند و رتبه‌های خوبی را نیز کسب کردند.
وی گفت: در طی چند سال فعالیت قرآنی موسسه خوشبختانه نتیجه مناسبی را در قرآن‌آموزان و مربیان آن‌ها مشاهده کردم. امیدوارم بتوان در ادامه این مسیر گام‌های موثر‌تری برداشته شود.
انتهای پیام

captcha