نیایش؛ نیازی فطری برای بقای معنوی
کد خبر: 3731771
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷
آمنه لطفیان سرگزی عنوان کرد:

نیایش؛ نیازی فطری برای بقای معنوی

کانون خبرنگاران نبأ ــ مدیر کانون فرهنگی تبلیغی شهید آیت‌الله محمدعلی لطفیان سرگزی با بیان اینکه نیایش، کلید رحمت و حاجت است و گاه تأخیر در اجابت حکمتی دارد، گفت: به تعبیر آیت‌الله سیدجواد حسینی خامنه‌ای، نیایش، الگویی معرفت‌بخش و بصیرت‌زا برای زندگی و نیازی فطری برای بقای معنوی است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، نشست «امید درمانی و مثبت‌نگری قدسی به روایت صحیفه سجادیه» جمعه، 29 تیرماه با حضور جمعی از بانوان در شبستان مسجد مقدس جمکران برگزار شد.
آمنه لطفیان سرگزی، مدیر کانون فرهنگی تبلیغی شهید آیت‌الله محمدعلی لطفیان سرگزی در این نشست ضمن گرامیداشت دهه کرامت و ولادت حضرت شاهچراغ (ع)، گفت: نیاز به معنویت و سلامت معنوی یکی از گمشده‌های مهم انسان امروزی است؛ انسان همچون رودخانه است که هر چه عمیق‌تر باشد، آرام‌تر و متواضع‌تر است.
وی با اشاره به مبانی طب تسکینی و مراقبت معنوی، عنوان کرد: افکار مثبت قدسی و بینش معنوی در تسریع روند بهبودی بیماری و اثربخشی دارو تأثیر چشمگیری دارد. به تعبیر آیت‌الله سیدجواد حسینی تبریزی خامنه‌ای، نیایش، الگویی معرفت‌بخش و بصیرت‌زا برای زندگی و نیازی فطری برای بقای معنوی است.
کارشناس حوزه علمیه خواهران جامعة‌الزهرا(س) قم با بیان اینکه دعا‌های صحیفه سجادیه و رساله حقوقيه نفس و جان را معطر می‌کند، ادامه داد: خداوند نیازها و درخواست‌های ما را به نیایش پیوند زده است، و این شاید ناظر بر رغبت خداوند به شنیدن صدای بندگان است.
مدرس مرکز تخصصی نماز کشور یادآور شد: نیایش، کلید رحمت و حاجت است و گاه تأخیر در اجابت حکمتی دارد که بنده از آن آگاه نیست؛ دعا از ارکان اساسی و روح دین به‌شمار می‌رود و یکی از راه‌های امید داشتن شناخت و باور خدا و صفات الهی است.
وی با اشاره به عناصر متعالی شدن شامل شکر، صبر، دقت، تلاش، احساس خوشایند برای رسیدن به هدف، گفت: شاکر بودن به‌عنوان اصلی معنوی در روان‌شناسی مثبت‌نگر مطرح است.
محمود لطفیان
انتهای پیام

captcha