عهدشکنی با خدا و مردم، انسان را سنگدل می‌کند
کد خبر: 3731814
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲

عهدشکنی با خدا و مردم، انسان را سنگدل می‌کند

گروه معارف - مدیر دارالعلوم اهل سنت زاهدان گفت: خداوند در جای جای قرآن کریم بر لزوم وفاداری به عهد و پیمان، چه با خدا و چه با مردم تأکید فرموده است؛ همچنین آمده است که عهدشکنی با خدا و مردم، خشم و غضب الهی را به‌دنبال داشته و انسان را سنگدل می‌کند.

عهدشکنی با خدا و مردم، انسان را سنگدل می‌کند

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان صبح امروز در جمع نمازگزاران مسجد مکی این شهر، گفت: خداوند در آیه 12 سوره مبارکه مائده می‌فرماید «فَمَنْ كَفَرَ بَعْدَ ذَٰلِكَ مِنْكُمْ فَقَدْ ضَلَّ سَوَاءَ السَّبِيل؛ پس هر کس از شما پس از عهد خدا کافر شد سخت از راه راست دور افتاده است».
وی ادامه داد: خداوند متعال هر آنچه را که برای راهنمایی و سعادت بشر نیاز است، در قرآن بیان داشته است، علاوه بر آن سیرت پاک حضرت رسول(ص) را نیز برای ما بهترین نمونه قرار داده است.
امام جمعه اهل سنت زاهدان بیان کرد: خداوند در جای جای قرآن کریم بر لزوم وفاداری به عهد و پیمان، چه با خدا و چه با مردم تأکید فرموده است؛ همچنین آمده است که عهدشکنی با خدا و مردم، خشم و غضب الهی را به‌دنبال داشته و انسان را سنگدل می‌کند.
وی افزود: الله تعالی برای هر طایفه از دوازده قوم بنی‌اسرائیل، سردار و بزرگ‌تری تعیین کرد تا قوم را تذکر بدهند و از نتیجۀ عهدشکنی بر حذر دارند و علاوه بر آن بر رعایت معاهداتی که آن‌ها با خدا بسته بودند، نظارت کنند و مشکلات مردم را نیز به حضرت موسی(ع) ابلاغ کنند.
مولوی عبدالحمید اظهار کرد: خداوند متعال «ملوکیت» و «نبوت» را در بنی‌اسرائیل جاری کرد، انواع معجزات را به آن‌ها نشان داد، از فرعون که آن‌ها را سرکوب می‌کرد و برایشان حق قائل نبود نجات‌شان داد، دشمن‌شان را غرق کرد، علاوه بر آن الله تعالی به بنی‌اسرائیل وعده داد که اگر به معاهدات و میثاق‌های‌شان با خداوند وفا کنند، آن‌ها را مدد و نصرت می‌کند، اما در عین‌حال به بنی‌اسرائیل هشدار داد که مواظب باشند که الله ناظر بر معاهداتشان است.
وی ادامه داد: متاسفانه با وجود این‌همه نعمت‌ها، بنی‌اسرائیل به عهدها پایبند نماندند. الله تعالی از بنی‌اسرائیل گلایه می‌کند که آن‌ها عهدشکنی کردند. کسی که عهدشکنی کند الله از او ناراضی می‌شود و او را به شدت مجازات می‌کند.
مدیر دارالعلوم اهل سنت زاهدان بیان کرد: اقامه نماز، پرداخت زکات، ایمان به انبیاء، یاری رساندن به مستضعفان همه عهدهایی است که انسان با خدا بسته و باید به این عهدها وفا کند.
وی افزود: عهدهایی که از بنی‌اسرائیل گرفته شده‌‌اند، در واقع از ما هم گرفته شده‌اند، لذا ما هم ملزم به رعایت آن معاهدات هستیم. الله تعالی از بنی‌اسرائیل عهد گرفته است که همدیگر را نکشند، خون یکدیگر را به ناحق نریزند، همدیگر را گروگان نگیرند و اسیر نکنند و اگر کسی از آن‌ها اسیر شد برای آزادی‌اش تلاش کنند.
این عالم اهل سنت اظهار کرد: کسی که این محورهای مهم معاهدات را رعایت کند الله در همین دنیا گناهان او را می‌آمرزد و رحمت‌های خود را بر او نازل می‌کند و در روز قیامت که گمراهان و عهدشکنان را به جهنم می‌برد، کسانی که به عهد و پیمان‌شان با الله و مردم پایبند هستند را وارد بهشت می‌کند.

انتهای پیام

captcha