دومین جشنواره «طیبات» جامعةالقرآن به پایان رسید
کد خبر: 3731820
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶

دومین جشنواره «طیبات» جامعةالقرآن به پایان رسید

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ـ دومین دوره جشنواره طیبات جامعةالقرآن الکریم و اهل‌ البیت(ع) ویژه بانوان به پایان رسید.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت جامعةالقرآن الکریم و اهل‌ البیت(ع)، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا نجفی، مسئول آموزش بزرگسالان این مؤسسه با اشاره به پایان یافتن دومین دوره جشنواره طیبات، گفت: دومین دوره جشنواره علمی، هنری، فرهنگی، ورزشی و قرآنی شعب سراسر کشور ویژه بانوان با عنوان طیبات 28 و 29 تیرماه در مجتمع فرهنگی نور قم برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه نخستین روز رقابت‌ها به  رشته ورزشی اختصاص داشت و روز گذشته، رقابت‌ها در رشته‌های قرآنی ادامه پیدا کرد، افزود: هدف از برگزاری این دوره از مسابقات ایجاد انگیزش بیشتر و تقویت بنیه علمی و معنوی نوجوانان و جوانان، هم‌افزایی علمی بانوان، تقویت روحیه نشاط و شادابی با استعانت از آیات نورانی و مفاهیم کاربردی و موضوعی، تقویت روحیه وارستگی، تواضع و فروتنی با نگاه به درس‌های قرآن و ارتقای سطح آگاهی نوجوانان و بانوان است.
نجفی با تأکید بر جایگاه و نقش قرآن در زندگی انسان‌ها، عنوان کرد: قرآن کریم کتابی بی‌بدیل در میان میلیاردها کتاب موجود در جهان است زیرا این کتاب کلام الهی است و باید تلاش کنیم شناخت و آشنایی ما با این کتاب تنها در حد ظواهر باقی نماند و از معنویات آن به بهترین شکل ممکن بهره‌مند شویم.
مسئول آموزش بزرگسالان جامعة‌القرآن افزود: این دوره از مسابقات در سه سالن مجزا در رشته‌های مختلف حفظ 20 جزء و کل قرآ برای گروه سنی بزرگسالان و حفظ 10، 15، 20 جزء و حفظ کل برای نوجوانان و همچنین قرائت و ترتیل نوجوانان و بزرگسالان بین متسابقان برگزار شد.
نجفی عنوان کرد: اختتامیه این جشنواره امروز، 30 تیرماه، ساعت 10 صبح در تالار شهیدآوینی اداره ارشاد استان قم با حضور حجت‌الاسلام سیدمحمدمهدی طباطبایی، مدیر و حجت‌الاسلام سیدمحمد حسین طباطبایی، قائم مقام جامعةالقرآن در حال برپایی است.
یادآور می‌شود، مسن‌ترین حافظ شرکت‌کننده در این دوره از جشنواره بانوی 52 ساله از استان بروجرد که حفظ قرآن را در 10 سال متوالی انجام داد. همچنین این رقابت‌ها بین 200 نفر از متسابقان برگزار شد.
انتهای پیام

captcha