آرامش حقیقی چگونه محقق می‌شود
کد خبر: 3731821
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱
منبرهای یک‌دقیقه‌ای؛

آرامش حقیقی چگونه محقق می‌شود

گروه جامعه ــ بر اساس نگاه قرآن و مکتب اهل بیت(ع)، آرامش حقیقی تنها در سایه ارتباط با خدا و اولیای خدا محقق می‌شود چه آن که قلوب با ذکر و یاد خدا، اطمینان و سکینه پیدا می‌کنند.

به گزارش ایکنا؛ بر اساس نگاه قرآن و مکتب اهل بیت(ع)، آرامش حقیقی تنها در سایه ارتباط با خدا و اولیای خدا محقق می‌شود چه آن که قلوب با ذکر و یاد خدا، اطمینان و سکینه پیدا می‌کنند.

در هر کدام از واجبات و عبادات، اسراری از بحث ارتباط با خدا و تاثیر آن در زندگی نهفته است، ما اگر دقت کنیم متوجه می‌شویم اسراری که در نماز است مثلا در حج نیست یا اسراری که در روزه وجود دارد با نماز یکی نیست. از سویی این طور نیست که کسی بگوید من همه واجبات دین را می‌خواهم کنار بگذارم و فقط نماز بخوانم و با همین نماز به تنهایی به همه اهداف دین می‌رسم.

ما باید این‌ها را به جوانی که به تکلیف می‌رسد، بگوییم منتها باید یک مقدار اهداف را تا حد مبسوط و مجمل برایشان ذکر کنیم؛ طبعاً حد مبسوط را باید بعدا خود به آن برسند که آن هم از راه تقیّد به این امور واجب و تکالیف امکان پذیر است.

دین ما می‌گوید از غیر از این طرق امکان ندارد، البته نمی‌گوییم همه‌اش این است، یک بخشش نماز است، یک بخش روزه است، حتی یک بخش هم رفتن به سراغ کسب حلال است، یک بخشی از این معنویات در اسلام می‌گوید در گیر و دار تلاش بشر آدم به معنویات می‌رسد.

«بخشی از سخنرانی آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی، در دیدار هیئت مدیره موسسه بهداشت معنوی»

انتهای پیام

captcha