تبیین سرنوشت بودجه سازمان‌های دینی در بلغارستان
کد خبر: 3731856
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴
توسط یک مقام بلغار صورت گرفت؛

تبیین سرنوشت بودجه سازمان‌های دینی در بلغارستان

گروه بین‌الملل - رئیس اداره امور دینی نخست‌وزیری بلغارستان در دیدار با رایزن فرهنگی کشورمان در صوفیه، سرنوشت بودجه سازمان‌ها و مجموعه‌های دینی در این کشور را تبیین کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ حمیدرضا آزادی، رایزن فرهنگی ایران در بلغارستان با امیل ولینوف، رئیس اداره امور دینی نخست‌وزیری بلغارستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

آزادی در ابتدای این دیدار با تشریح فعالیت‌های ایران در امر گفت‌وگوهای بینادینی به تبیین اهداف برگزاری گفت‌وگوهای دینی میان اسلام و سایر ادیان پرداخت و شناخت دو طرف گفت‌وگو از یکدیگر، تعریف مبانی دینی، رفع سوءتفاهمات و قضاوت‌های نادرست، شناخت حقوق ادیان و ایجاد همبستگی میان ادیان الهی را از دستاوردهای گفت‌وگوهای بین ادیان برشمرد.

وی همچنین گفت: بر همین اساس گفت‌وگوی دینی میان اسلام و کلیسای ارتدوکس بلغارستان، یکی از برنامه‌هایی است که توسط رایزنی فرهنگی ایران پیگیری می‌شود.

اعزام رهبران کلیسا به ایران
آزادی افزود: رایزنی فرهنگی ایران برنامه‌ریزی برای اعزام 4 تا 6 تن از رهبران، علما و پژوهشگران کلیسای ارتدوکس بلغارستان را در اواسط مهرماه (اکتبر 2018) به كشور ایران، در دستور کار دارد.

در ادامه امیل ولینوف، رئیس اداره امور دینی نخست‌وزیری بلغارستان با بیان سخنانی، این كشور را دارای شورایی متشکل از نمایندگان ادیان مختلف از جمله اسلام معرفی كرد و گفت: این شورا بر اساس نیازهای جامعه بلغاری تشکیل شده است و درخواست‌ها و مسائل مربوط به ادیان الهی از این طریق به دولت منتقل می‌شود.

وی افزود: بر اساس همین روال، بخش‌های دینی در حال حاضر از پرداخت مالیات و حقوق گمرکی معاف هستند.

بودجه سازمان‌های دینی
رئیس اداره امور دینی نخست‌وزیری بلغارستان در ادامه گفت: بودجه‌ای که در بلغارستان برای مجموعه‌های دینی در نظر گرفته شده است، فقط صرف مرمت ساختمان‌ها و اماکن دینی می‌شود و سایر امور دینی مستقل از کمک دولت اداره می‌شود.

امیل ولینوف همچنین ضمن مثبت ارزیابی کردن اعزام رهبران مسیحیت به ایران گفت: نخست‌وزیری بلغارستان از طریق ارتباطات خود با کلیسای ارتدوکس، ارتباط با رایزنی فرهنگی ایران و مراحل اعزام گروه کلیسای ارتدوکس به ایران را تسهیل می‌كند.

انتهای پیام

captcha