دنیای اسلام به یک‌صدایی احتیاج دارد/ سيره مبارزه سياسى امام رضا(ع)؛ درسى مهم براى جامعه اسلامى
کد خبر: 3731868
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵
رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی فهرج؛

دنیای اسلام به یک‌صدایی احتیاج دارد/ سيره مبارزه سياسى امام رضا(ع)؛ درسى مهم براى جامعه اسلامى

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا لطفیان سرگزی با بیان اینکه دنیای اسلام به یک‌صدایی احتیاج دارد، گفت: سيره مبارزه فرهنگى سياسى امام رضا(ع) درسى مهم براى امروز جامعه اسلامى است؛ آن حضرت در طول امامت خود شيوه خاص مبارزاتى‏ كه مبتنى بر آموزش و تعليم مبانى اسلامى با حسن رفتار اخلاقى و بيان و گفتار علمى و معنوى بود را در دستور كار خود قرار دادند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، نشست دینی «مراقبت معنوی از نگاه دین» با همکاری دارالقرآن آیت‌الله سیدجواد حسینی تبریزی خامنه‌ای، امروز، 30 تیرماه در در شهرستان فهرج استان کرمان برگزار شد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا لطفیان سرگزی، رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی شهرستان فهرج استان کرمان در این نشست با گرامیداشت دهه کرامت با اشاره به توطئه دشمن برای ایجاد شکاف میان نظام اسلامی و مردم، گفت: مسئولان دولتی باید با مردم ارتباط نزدیک‏‌تری برقرار کنند و به‌صورت شفاف از برنامه‏‌ها و پروژه‏‌های دشمن جهت ضربه زدن به ایران اسلامی سخن بگویند و از مردم بخواهند به‌‏عنوان سرمایه اصلی انقلاب جهت عبور از موانع و عقبه‏‌های سخت و نفس‏‌گیر به میدان بیایند.
وی ادامه داد: بايد حركت‏‌ها به‏‌صورتى باشد كه مردم بفهمند، اسلام براى درست كردن زندگانى دنيا و آخرت آمده است تا ملت احساس آرامش كنند.
لطفیان سرگزی با اشاره به برخى التهابات مالى و اقتصادى در كشور و با تأكيد بر توانايى كشور براى عبور از مشكلات اقتصادى، گفت: شرط استمرار پيشرفت و حركت پر شتاب به سمت اهداف برخوردارى از روحيه انقلابى و مجاهدت، كار و تلاش شبانه‏‌روزی مسئولان و همكاری و همراهی آحاد مردم است.
وی عنوان کرد: ملت ایران بعد از پیروزی انقلاب، معنای جدیدی را در حج درک کرد و مفاهیم جدیدی برای ملت ایران آشکار شد؛ حج همراه با قناعت، حج همراه با تفاهم مسلمین، حجی که مظهر «اشداء علی الکفار» و «رحماء بینهم» است. نقطه‌ مقابل این حج، حجی است که بین برادران اختلاف ایجاد کنند و خود را به استکبار ببندند. این حج، نقطه‌‌ مقابل آن حجی است که خداوند خواسته است.
رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی شهرستان فهرج استان کرمان با بیان اینکه دنیای اسلام به یک‌صدایی احتیاج دارد و سیاست شیطانی «معامله‌‌ قرن» هرگز تحقق پیدا نخواهد کرد، گفت: به کوری چشم دولت‌مردان آمریکا شهر بیت‌المقدس پایتخت فلسطین و قبله‌‌ اول مسلمانان باقی خواهد ماند.
وی ادامه داد: بعضی دولت‌های اسلامی پیش‌مرگ آمریکا شده‌اند؛ آن‌ها هم ناکام خواهند ماند و ملت فلسطین قطعا آن ‌روزی را که ریشه‌ رژیم جعلی صهیونیستی کنده می‌شود را خواهند دید.
حجت‌الاسلام لطفیان با اشاره به فرارسیدن سالروز ولادت حضرت امام رضا(ع)، گفت: سيره مبارزه فرهنگى سياسى امام رضا(ع) درسى مهم براى امروز جامعه اسلامى است. آن حضرت در طول امامت خود شيوه خاص مبارزاتى‏ كه مبتنى بر آموزش و تعليم مبانى اسلامى با حسن رفتار اخلاقى و بيان و گفتار علمى و معنوى بود را در دستور كار خود قرار دادند تا از اين طريق بتوانند جامعه اسلامى را با وجود امام معصوم و بركات فيض وجودى او و تعاليم ناب اسلامى كه تنها از سرچشمه امامت قابل جوشش بود، مأنوس و آشنا کنند و از اين طريق بتوانند اسلام راستين و آموزه‏‌هاى آن‏را ترويج دهند و زمينه مناسبى براى پذيرش معارف حقه اسلامى فراهم شود و ادعاهاى باطلى كه به اسم دين از سوى دستگاه حكومت و فرقه‏‌هاى انحرافى در حال گسترش بود، محو شود.
محمود لطفیان
انتهای پیام

captcha