ورود اولین سند جامع فراحوزه‌ای فعالیت‌های قرآنی به فاز اجرایی/ بررسی شناسنامه اقدامات و اعتبارات سال 97
کد خبر: 3731882
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۰
عزیززاده خبر داد:

ورود اولین سند جامع فراحوزه‌ای فعالیت‌های قرآنی به فاز اجرایی/ بررسی شناسنامه اقدامات و اعتبارات سال 97

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مسئول دبیرخانه کمیسیون فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن با اشاره به گردش کارهای صورت گرفته در زمینه برنامه جامع فعالیت‌های قرآنی جمهوری اسلامی در خارج از کشور، از اجرایی شدن این سند خبر داد.

محمدمهدی عزیززاده، مسئول دبیرخانه کمیسیون فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به برگزاری جلسه چهل و هفتم این کمیسیون طی روزهای آینده، گفت: بحث اولین جلسه درباره شناسنامه اقدامات سند راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم بود.
وی با اشاره به اینکه این شناسنامه در همان مهلت شش‌ماهه تنظیم شده بود، افزود: در یکی از جلسات، اشکالاتی به این شناسنامه وارد شد، پس از بررسی‌های مجدد این اشکالات برطرف و برای تمامی اعضا نسخه تفصیلی ارسال شد. در حال حاضر این شناسنامه آماده است تا در جلسه آینده کمیسیون مورد بررسی قرار گیرد.
مسئول دبیرخانه کمیسیون فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم با بیان اینکه دیگر دستور این جلسه دستورالعمل اعتبارات سال 97 است، گفت: در جلسه گذشته عضو و صاحب‌نظر حقیقی کمیسیون از بین گزینه‌های پیشنهادی دستگاه‌ها رأی‌گیری شد و «ولی یاراحمدی» به عنوان عضو حقیقی کمیسیون انتخاب شد. در جلسه هفته آینده، این عضو حقیقی معارفه خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه در سال 97 تاکنون دو جلسه برگزار شده است، در مورد حضور وزیر ارشاد به عنوان رئیس این کمیسیون در جلسات، بیان کرد: جلسات این کمیسیون در سال 97 براساس برنامه برگزار شده و ما هیچ جلسه‌ای نداشته‌ایم که بدون حضور وزیر برگزار شده باشد.
وی همچنین به برگزاری جلسه چهل و ششم این کمیسیون در محل نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم و در ایام ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: در این جلسه موضوعات مهمی مورد بررسی قرار گرفت. یکی از این موارد تصویب برنامه جامع فعالیت‌های قرآنی جمهوری اسلامی در خارج از کشور بود.
وی افزود: این سند بعد از اینکه در جلسه کمیسیون به تصویب رسید، هفته گذشته در شورای سیاست‌گذاری بین‌المللی دفتر مقام معظم رهبری هم مطرح و گردش کار شد تا در دستور بررسی و تأیید نهایی جلسه آتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی قرار گیرد.
عزیززاده با تأکید بر اینکه این سند اولین برنامه جامع فراحوزه‌ای است، گفت: درست است که این سند در کمیسیون تبلیغ و ترویج تدوین شده اما با مشارکت همه دستگاه‌ها و به صورت فراحوزه‌ای تدوین شده و حوزه‌های آموزش و پژوهش به خوبی در آن دیده شده است. این برنامه بعد از تصویب نهایی در شورای توسعه اجرایی خواهد شد.
مسئول دبیرخانه کمیسیون فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم همچنین اظهار کرد: همچنین اولین جلسه کارگروه بین‌الملل نیز با موضوع تقسیم کار برای اجرایی شدن فعالیت‌ها هفته گذشته به ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد. در این جلسه گفت‌وگوهای اولیه صورت گرفت و یک شکل مشترکی برای اعلام پیشنهادات دستگاه‌ها طراحی و برای همه دستگاه‌ها نیز ارسال شد.
عزیززاده در بخش پایانی این گفت‌وگو از ورود برنامه جامعه فراحوزه‌ای به فاز اجرایی خود خبر داد و گفت: به این ترتیب با اقداماتی که صورت گرفته است این سند وارد فاز اجرایی شده تا تبدیل به اولین برنامه جامع فراحوزه‌های در موضوع فعالیت‌های قرآنی شود.

انتهای پیام

captcha