تربیت نادرست، انسان را از مسیر عفت خارج می‌کند
کد خبر: 3731892
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳

تربیت نادرست، انسان را از مسیر عفت خارج می‌کند

گروه معارف- یک کارشناس دینی با اشاره به اینکه عفت یک امر درونی است گفت: تربیت نادرست، انسان را از مسیر عفت خارج می‌کند و با دانستن فلسفه حجاب رعایت آن راحتتر می‌شود.

تربیت نادرست، انسان را از مسیر عفت خارج می‌کند
به گزارش ایکنا از زنجان، مونس عباسی در نشست عفاف‌گرایی که در محل جهاد دانشگاهی زنجان برگزار شد، اظهار کرد: آیه ۵۹ سوره احزاب به آیه حجاب معروف است و در قران در دو جا که فقیر خود را فقیر نشان ندهد و کسانی که شرایط ازدواج برایشان مهیا نیست خود را نگه دارند به موضوع عفت اشاره می‌کند.

وی با اشاره به اینکه افراد تا فلسفه حجاب را متوجه نشوند رعایت حجاب برایشان دشوار است، تصریح کرد: آقایان باید عفت داشته باشند اما این دلیلی برای رعایت نکردن حجاب توسط بانوان نیست و هرکس با حجاب حریم خود را در ارتباط با دیگران تعیین می‌کند.

این کارشناس دینی با اشاره به اینکه خداوند می‌فرماید که عفت داشته باشه چرا که این برای تو بهتر است، بیان کرد: بعضی‌ها مریض القلب هستند و در آیات و روایات توصیه شده که حجاب را رعایت کنید تا خودتان اذیت نشوید.

وی به ۲۱ تیرماه با عنوان روز حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: رضاخان لایحه‌ای را برای تغییر فرهنگ و لباس به مجلس برد که این کار مورد اعتراض آیت الله سید حسین قمی قرار گرفت و برای نخستین بار در این تاریخ مردم مشهد در مسجد گوهرشاد تحصن کردند که این مسجد را به توپ بستند و ۱۶۰۰ نفر به خاک و خون کشیده شدند.

وی به خویشتن‌داری و نگهداری نفس از هر آن چیزی که زیبا نیست و حرام است را تعریفی برای عفاف عنوان کرد و افزود: عفت یک امر درونی است که باید بروز و ظهور داشته باشد و غیرت یک اصطلاح خاص در مقابل واکنش نشان دادن در برابر بی‌عفتی است.

عباسی با اشاره به اینکه عدم آگاهی از باطن اعمال سبب می‌شود راحت از آنها عبور کنیم، تصریح کرد: جایگاه علم ذهن و جایگاه ایمان قلب است و ایمان باید از مرحله زبانی فراتر رفته و به مرحله قلبی برسد.

وی موضوع تربیت در رعایت عفاف و حجاب را مهم خواند و گفت: تربیت نادرست سبب می‌شود با وجود علم داشتن به اعمالی که صحیح نیستند ولی آنها را انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه هر فرد دارای دو صورت ظاهری و صورت ملکوتی است، یادآور شد: خداوند اختیار صورت ملکوتی را به دست خودمان داده و هر رفتار و تربیت که شخص داشته باشند ملکه ذهن شده و صورت برزخی او می‌شود.

این کارشناس دینی به آیه ۷ و ۸ سوره شمس اشاره کرد و گفت: همه ما در وجود خود خدا پرستیم اما اگر تحت تربیت نادرست قرار گیریم فطرت خود را گم می‌کنیم و در آیات و روایات متعددی به اهمیت و فایده عفاف‌گرایی اشاره شده است.

عباسی خاطرنشان کرد: عفاف انواع مختلفی دارد که شامل عفاف در گویایی، بینایی، شنوایی، بویایی، شکم، پوشش، اختلاط معاشرت، رفتار و سایر موارد می‌شود.

انتهای پیام
captcha