انتقال فرهنگ منور رضوی از طریق کتاب ماندگارتر است
کد خبر: 3731899
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲

انتقال فرهنگ منور رضوی از طریق کتاب ماندگارتر است

گروه فرهنگی - امام جمعه شهرستان نمین گفت: انتقال فرهنگ منور رضوی به عنوان افتخار کشور از جایگاه و عظمت ویژه‌ای در کشورمان و جامعه اسلامی برخودار است و انتقال این فرهنگی از طریق کتاب ماندگارتر است.

انتقال فرهنگ منور رضوی از طریق کتاب ماندگارتر است
به گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام یوسف زاده، امام جمعه نمین، امروز، ۳۰ تیرماه به مناسبت هشتمین جشنواره کتاب خوانی رضوی با حضور در محل کتابخانه عمومی امامی نمین اظهار کرد: ایران اسلامی ما به برکت امام رضا(ع) و فاطمه معصومه(س) مملو از معنویت و عشق به خاندان عصمت و طهارت است که در چنین جایگاهی همه وظیفه داریم تا باسیره پاک و طاهر ائمه معصومین (ع) آشنا شده و با آن انس بگیریم.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره فرهنگی کتابخوانی رضوی در سطح ملی و استان اردبیل و شهرستان فرهنگی نمین، خاطرنشان کرد: استقبالی که در ماه جاری از این رویداد انجام شده بسیار امیدوارکننده است و انس و الفت مردم با کتاب به عنوان ابزار تاثیرگزار فرهنگی نقش مهمی در ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی ایفا خواهد کرد.
امام جمعه نمین ضرورت مانوس شدن با کتاب به ویژه کتاب‌های مرتبط با احکام دینی و سیره اهل بیت عصمت و طهارت را ارزشمند و مثبت در مسیر حرکت تربیتی و اصلاح جامعه توصیف کرد و گفت: ما باید به این توسل و تمسک و فضای معنوی افتخار کنیم.
حجت الاسلام یوسف‌زاده معرفی ۷ کتاب را در گروه‌های سنی مختلف برای آشنایی با زندگی پر از نور و خیر و برکت امام رضا (ع) در قالب این جشنواره ارزشمند خواند و افزود: این حرکت معنوی خود زمینه‌ساز ترویج و تبلیغ بیشتر فرهنگ کتاب و کتابخوانی است که روح اتحاد و همدلی و وحدت نظر را بیش از گذشته تقویت می‌کند.
وی از کتابخانه‌ها به عنوان منبع نور یاد کرد و بیان کرد: درخشندگی این منبع و نور یاد شده کتاب است و همه باید از هدایتگری آن بهره گرفته و استفاده کنیم.
رباب عزیزخانی، مدیرکل کتابخانه ها‌ی عمومی استان نیز در این مراسم با اشاره به استقبال گسترده قشر‌های مختلف بویژه کودکان از هشتمین دوره این جشنواره گفت: مهلت شرکت در این جشنواره که تا ۳۰ تیر تعیین شده بود تا دهم مرداد ماه تمدید شد و علاقمندان جهت شرکت در مسابقات کتابخوانی رضوی هم به صورت اینترنتی، مکتوب و کودکان نیز در بخش نقاشی تا ۱۰ مرداد ماه فرصت دارند در این مسابقات شرکت نمایند.
انتهای پیام

captcha