جشنواره کتابخوانی رضوی، روشنگری سیره اهل بیت(ع) است
کد خبر: 3731900
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸

جشنواره کتابخوانی رضوی، روشنگری سیره اهل بیت(ع) است

گروه فرهنگی - مدیر حوزه علمیه استان اردبیل گفت: برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی در سال‌های اخیر فرصت خوبی را فراهم کرده تا سیره اهل بیت به خوبی تبیین و تشریح شود.

جشنواره کتابخوانی رضوی، روشنگری سیره اهل بیت(ع) است
حجت‌الاسلام نوروزی، مدیر حوزه علمیه استان اردبیل، در گفت وگو با ایکنا از اردبیل، اظهار کرد: اقدام خوبی که نهاد کتابخانه‌های عمومی در برگزاری این جشنواره انجام داده ستودنی است چرا که در قالب یک رویداد فرهنگی و ارزشی زمینه خوبی برای علاقمندان فراهم شده تا در سایه انس با کتاب با سیره و سلوک ائمه اطهار به ویژه امام رضا (ع) آشنا شوند.
وی خاطرنشان کرد: ضرورت دارد سایر دستگاه‌ها و نهاد‌ها نیز در برگزاری این جشنواره شایسته تعامل و همکاری مناسبی را با کتابخانه‌های عمومی بعمل آورند تا خروجی مناسبی را از این رویداد‌های فرهنگی و ارزشی شاهد باشیم.
وی به تعیین جوایز برای شرکت کنندگان به صورت خانوادگی اشاره کرد و گفت: همراهی خانواده‌ها فرزندانشان برای حضور در این جشنواره به تغذیه فکری و آرامش روحی نایل شوند.
مدیر حوزه علمیه استان اردبیل، مطالعه را حلقه گمشده زندگی ماشینی امروز و ترافیک گسترده فضا‌های مجازی و شبکه‌های اجتماعی برشمرد و افزود: در این فضای سنگین هجوم اخبار و انتشار رویداد‌ها و مسایل متعدد، کتاب می‌تواند آرامش‌بخش فضای خانواده‌ها و نسل جوان و نوجوان باشد.
نوروزی ادامه داد: در کلام اهل بیت نیز به ارزش و جایگاه کتاب و آثار مکتوب اشاره شده و ضرورت دارد ایرانیان که در این حوزه پیشتاز بوده‌اند باز هم به جایگاه اصلی خود با برگزاری چنین رویداد‌هایی دست پیدا کنند.
وی بیان کرد: جشنواره کتابخوانی رضوی فرصتی خوب برای احیای فرهنگ غنی مطالعه است و قطعا با گسترش این رویداد در سال‌های آینده و آشنایی نسل جوان و نوجوان با غنای کتاب بهتر می‌توان در این بخش اقدامات موثر و مفیدی را انجام داد.

انتهای پیام

captcha