بانوان نخبه شاهد و ایثارگر مازندرانی تجلیل شدند
کد خبر: 3731907
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳
همزمان با دهه كرامت؛

بانوان نخبه شاهد و ایثارگر مازندرانی تجلیل شدند

گروه اجتماعی- ۳۰ تن از همسران و دختران شاهد و ایثارگر مازندران در زمینه علمی، قرآنی، پژوهشی، تألیف کتاب، ارائه مقاله و... در سطح ملی و بین المللی در مجتمع فرهنگی ایثار ساری تجلیل شدند.

 بانوان نخبه شاهد و ایثارگر مازندرانی تجلیل شدند 

 به گزارش ایکنا از مازندران به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید مازندران، همزمان با دهه كرامت و ميلاد حضرت معصومه(س) و حضرت امام رضا(ع) همايش بانوان نخبه شاهد و ايثارگر مازندران با موضوع نقش زنان نخبه در توسعه سبك زندگي ايراني و اسلامي روز پنج شنبه بيست و هشتم تير ماه در مجتمع فرهنگي ايثار در ساري برگزارگرديد.

به گزارش ایکنا از مازندران هدايت مظلومي مدير كل بنياد شهيد و امور ايثارگران مازندران در همايش بانوان نخبه شاهد و ايثارگر استان ضمن تبريك ولادت با سعادت حضرت معصومه (س) و ميلاد با سعادت هشتمين امام شيعيان حضرت علي بن موسي الرضا (ع) گفت: فرزندان شهدا و ايثارگر مايه فخر و مباهات جامعه هستند و درخشش آنان در عرصه‌هاي مختلف علمي بيانگر الگو گرفتن از سيره زندگاني پدران شهيدشان بوده است.
وی با بيان اينكه تاريخ انقلاب ايران اسلامي شاهد يكي از مهمترين حماسه آفريني2ها بوده است، افزود: جنگ هشت ساله ايران بر مبناي كرامت انساني و مكارم اخلاقي بنا شده بود كه در آن حماسه عظيم، انسان‌هاي خاص و پاك جان در طبق اخلاص نهادند و شهيد شدند و عده اي در اين مسير متعالي به مقام جانبازي و آزادگي نائل شدند.
مظلومي تصريح كرد: كساني كه در حماسه 8 سال دفاع مقدس از خود رشادت و شهامت نشان دادند اعتقادات و ايدئولوژي آنان بر گرفته از آموزه‌هاي ديني و عاشورايي بوده است.
مدير كل بنياد مازندران تصريح كرد: شهدا و ايثارگران با وحدت و هدف و آرمان مشخص از نواميس و سرزمين خود دفاع كردند و بدون هيچ چشم داشتی و به دور از هر گونه منيت و با درك معرفت ديني از آرمان‌هاي نظام محافظت كردند.
مظلومي گفت: امروز بايد حق شهيدان را به خوبي ادا  و پيام شهدا را به نسل هاي آينده منتقل کرده  و فرهنگ ايثار و شهادت را در جامعه رواج دهيم.

مدير كل بنياد شهيد و امور ايثارگران مازندران بر انجام كارهاي ماندگار و تأثيرگذار براي معرفي شهدا، هويت بخشيدن به فرهنگ ايثارگري و معرفي نخبگان شاهد و ايثارگر به جامعه و پر رنگ كردن مستند سازي و اسطوره سازي ايثار و شهادت و... تأكيد كرد.  
در اين همايش خانم دكتر آرزو ولي پور فرزند شهيد و مدير كل كتابخانه هاي استان و خانم دكتر سميه قاسمي طوسي فرزند سردار شهيد طوسي و مدير كل امور بانوان استانداري مازندران در خصوص سبك زندگي اسلامي، جهان بيني مادي و معنوي، هويت يابي، نقش خانواده در تربيت فرزندان و تحكيم بنيان خانواده ، الگو پذيري از سيره و سبك زندگي شهدا و... مطالبي بيان داشتند.
رضيان نماينده مردم قائمشهر، سوادكوه، جويبار و سيمرغ در مجلس شوراي اسلامي و رئيس مجمع نمايندگان مازندران ضمن تشكر از مدير كل بنياد شهيد و امور ايثارگران مازندران در برگزاري اين همايش و بزرگداشت دهه كرامت گفت: شما فرزندان شهدا سرمايه ملي نظام هستيد و پدران شهيد شما در دفاع از ميهن از نخبگان جامعه بودند و امروز شما در عرصه علم و دانش در ادامه راه آنان ثابت قدم باشيد.
رضيان با بيان اينكه توجه به زيرساخت‌هاي فرهنگي كشور از اهم مسائل محسوب مي‌شود، عنوان کرد: همه مسئولين باید نظام اسلامی را که  بر پايه خون شهدا بنا شده است با وحدت و همدلي حفظ كند.

فرماندار ساري در اين همايش با بيان اينكه فرزندان شاهد و ايثارگر امين‌ترين و با وفاترين افراد نظام هستند، گفت: شما با ادبيات ايثارگري، علم و دانش و كسب مدارج علمي بالاتر ايثار خودتان را به جامعه معرفي كنيد.
رضايي با بیان اینکه استان مازندران داراي 530 نخبه شاهد و ايثارگر است، افزود: اگر امروز  شما به درجه نخبگي دست پيدا كرديد نتيجه زحمات و تلاش شما بوده است و نشان داديد كه همانند پدران شهيد خود در همه عرصه‌ها از پيش‌قراولان محسوب مي‌شويد.
ضميرپور سرپرست معاونت فرهنگي بنياد مازندران در اين همايش گزارشي از فعاليت هاي نخبگان شاهد و ايثارگر را تشريح كرد.  
اين همايش كه به همت حوزه معاونت فرهنگي بنياد مازندران برگزارشد تعداد 30 تن از همسران و دختران شاهد و ايثارگر مازندران در زمينه علمي، قرآني، پژوهشي، تأليف كتاب، ارائه مقاله و... در سطح ملي و بين المللي تجليل شدند.

لازم به ذکر است: نشست با مدير كل امور روستايي استانداري مازندران در خصوص جذب اعتبارات روستايي جهت ايجاد اشتغال براي ايثارگران و سخنراني در جمع همكاران و شركت در مراسم توديع معاونت توسعه مديريت و منابع انساني و ذيحساب بنياد مازندران از ديگر برنامه هاي مدير كل بنياد شهيد و امور ايثارگران مازندران بوده است.
انتهاي پيام

captcha