تشویق را در مسابقات قرآن فراموش نكنیم
کد خبر: 3731937
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵
ملك‌شاهی مطرح كرد:‌

تشویق را در مسابقات قرآن فراموش نكنیم

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ داور بین‌المللی مسابقات قرآن كریم كشورمان كه در مسابقات مرحله استانی اوقاف فارس به قضاوت پرداخته است، معتقد است كه قاریان، مرتلان و مؤذنان استان فارس امسال رشد داشته‌اند.

رشد سطح قاریان و مرتلان فارس/ تشویق را در مسابقات قرآن فراموش نكنیم

علی‌اكبر ملك‌شاهی، داور رشته لحن چهل و یكمین دوره مسابقات قرآن اوقاف فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با اشاره به شیوه اجرای این مسابقات گفت: فارس یكی از استان‌هایی است كه به لحاظ اجرایی بسیار خوب مسابقات قرآن خود را برگزار می‌كند و افراد متخصص و فنی و پای كاری در این عرصه فعالیت می‌كنند.

كیفیت اجرای مسابقات قرآن اوقاف فارس بسیار خوب بود
وی با بیان اینكه مسئولان قرآنی اوقاف فارس حقیقتاً قرآنی و اهل فن هستند، افزود: زمان‌بندی مسابقات امسال و همچنین فضای برگزاری آن بسیار خوب بود و هر چیزی كه مربوط به كیفیت اجرا بود، به نحو بسیار مطلوبی انجام شد.
ملك‌شاهی به سطح متسابقان اشاره كرد و گفت: به طور كلی در رشته حفظ كل و سایر رشته‌های حفظ می‌توان گفت سطح خیلی بالایی از حیث صوت و لحن نداشتیم البته نوعاً برخی متسابقان رشته حفظ خوب بودند و در حفظ كل یكی دو نفر هم محفوظات خوبی ارائه دادند.

احتمال كسب رتبه‌های برتر كشوری متسابقان فارس در رشته ترتیل و اذان
این داور بین‌المللی مسابقات قرآن كریم كشورمان با بیان اینكه مرتلان استان فارس امسال رشد كرده‌اند، گفت: یكی از افرادی كه در رشته ترتیل تلاوت كرد اگر اعتماد به نفس خود را حفظ كند، می‌تواند در كشور حائز رتبه شود و همچنین در رشته اذان هم افراد بسیار خوبی داشتیم و حدود 4 نفر اذان‌های بسیار خوبی ارائه دادند كه می‌توان سهمیه بیشتری به استان فارس در رشته اذان اختصاص داد تا حداقل دو نفر در رشته اذان به مرحله كشوری راه پیدا كنند.
وی اظهار كرد: در رشته قرائت تحقیق انصافاً قضاوت در برخی موارد مشكل بود و سطح متسابقان بسیار نزدیك بود در مجموع فارس از حیث قرائت و ترتیل و اذان پیشرفت داشته است.

نباید از مبحث تشویق غفلت كرد
ملك‌شاهی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار تقویت برنامه‌های آموزشی و اردوهای تربیتی شد و گفت: البته نباید از مبحث تشویق غفلت كرد كه متأسفانه این مقوله همیشه مغفول مانده است زیرا تشویق تأثیربسزایی در ارتقای سطح كیفی مسابقات دارد.

انگیزه لازم را برای شركت در مسابقات در میان قرآنیان ایجاد كنیم
این داور مسابقات بین‌المللی قرآن گفت: به عنوان مثال همزمان با ایام برگزاری مسابقات قرآن، قاری افتخاری در محفل انس با قرآن تلاوت كرد كه وقتی از او پرسیدم در مسابقات شركت كرده است یا خیر، پاسخش منفی بود زیرا انگیزه كافی برای شركت در مسابقه نداشت لذا اگر سطح جوایز را بالاتر ببریم قطعاً سطح مسابقات هم بالاتر خواهد رفت.
وی، تشویق در مسابقات قرآن را اصل كار در این نوع فعالیت برشمرد و گفت: متأسفانه ما در ابعاد مختلف برگزاری مسابقات قرآن هزینه‌های بسیار زیادی می‌كنیم اما اصل كار كه گل كار هم هست و باید قاری، حافظ و مرتل و مؤذن برتر خود را به خوبی تشویق كنیم، توجه كافی و درستی نداریم و تشویق‌های كمی در نظر می‌گیریم.
انتهای پیام

captcha