برگزاری دهمین دوره تولیدات رسانه‌ای دانش‌آموزی با عنوان «جشنواره مداد کمرنگ»
کد خبر: 3731951
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲
زین‌العابدین خبر داد:

برگزاری دهمین دوره تولیدات رسانه‌ای دانش‌آموزی با عنوان «جشنواره مداد کمرنگ»

گروه جامعه ــ معاون فرهنگی تربیتی آقایان اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان از برگزاری دهمین دوره جشنواره نشریات و تولیدات رسانه‌ای دانش آموزی با عنوان «جشنواره مداد کمرنگ» ویژه اعضای انجمن اسلامی دانش آموزان سراسر کشور خبر داد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل دفتر مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان، مسعود زین‌العابدین، معاون فرهنگی تربیتی آقایان اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان، گفت: دهمین جشنواره مداد کم رنگ با حضور نشریات و تولیدات رسانه‌ای دانش‌آموزی ویژه اعضای انجمن اسلامی دانش آموزان با هدف شناسایی، تربیت و توانمندسازی دانش آموزان مستعد در حوزه نویسندگی و هنر، آشنایی دانش‌آموزان با آرمان‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی، آشنایی دانش‌آموزان با مطالبات رهبرفرزانه انقلاب از افسران جنگ نرم، تقویت روحیه کار جمعی و تشکیلاتی و ایجاد پویایی و نشاط در بین دانش آموزان از طریق رقابت سازنده و تعالی بخش برگزار شد.

وی گفت: با توجه به اهمیت ویژه نویسندگی و هنر در عصر حاضر به منظور تربیت نیروهای خلاق با استفاده از هنر، دهمین دوره جشنواره مداد کمرنگ برگزار شد. این جشنواره در دو بخش آثاربرتر انفرادی و نشریات برتر گروهی در سطح مدارس سراسر کشور ویژه دانش آموزان دختر و پسر در مقطع متوسطه اول و متوسطه دوم از سوی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان برگزار شد.

زین‌العابدین بیان کرد: بخش آثار برتر به صورت انفرادی برگزار شد که دانش آموزان آثار خود را در هفت قالب سرمقاله و یادداشت، متن ادبی، طنز، شعر، اینفوگرافیک، کاریکاتور و عکس ؛ در هشت عنوان کلی با موضوعات سبک زندگی اسلامی - ایرانی، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، اقتصاد مقاومتی، استکبارستیزی، فضای مجازی، جهان، بدون ترور، مهدویت و انتظار و موضوع آزاد، به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.

وی گفت: در بخش نشریات برتر نیز سه قالب ارائه اثر نشریه مجلد، نشریه تک برگی و نشریه دیواری با موضوع آزاد تعریف شده است که دانش آموزان به صورت گروهی در جشنواره شرکت کرده اند.

معاون فرهنگی تربیتی آقایان اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گفت: بیش از هزار و 500 نفر از دانش آموزان دختر و پسر در مقاطع متوسطه اول و دوم در سامانه الکترونیکی جشنواره مداد کمرنگ ثبت نام کرده‌اند.

وی گفت: از جمع هزار و 500 دانش آموز ثبت نام کننده در جشنواره، تعداد هزار و 32 اثر توسط دانش آموزان در سامانه جشنواره بارگذاری شده است، که نسبت به سال گذشته افزایش سه برابری داشته است. از تعداد کل آثار 67 درصد دختران و 33 درصد پسران مشارکت داشته‌اند.

معاون فرهنگی تربیتی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان در خصوص دلایل افزایش استقبال دانش آموزان در این دوره گفت: در این دوره از جشنواره تدبیری اندیشیده شد تا فرم‌ها و کاغذها به صورت سنتی حذف شده و ارسال آثار نیز به صورت پستی صورت نگیرد. در همین راستا سامانه الکترونیکی جشنواره طراحی شد تا مراحل اضافی جشنواره کاهش و ارسال آثار تسهیل شود. راه اندازی سایت و کانال اطلاع رسانی جشنواره و ارائه محتوای آموزشی در قالب‌های مختلف جشنواره و همچنین تولید موشن گرافیک جشنواره از دیگر دلایل افزایش رغبت دانش‌آموزان به این جشنواره بوده است.

دبیرخانه دهمین جشنواره مداد کم رنگ در استان خراسان جنوبی است و این جشنواره با حضور نشریات و تولیدات رسانه‌ای دانش‌آموزی ویژه اعضای انجمن اسلامی دانش آموزان است. داوری آثار این جشنواره در دو بخش دختر و پسر و همچنین آثار دانش آموزان متوسطه اول و دوم به صورت جداگانه در هر قالب صورت می‌گیرد. نتایج جشنواره در شهریورماه، اعلام و به نفرات و گروه‌های برتر در هر قالب ارائه اثر جوایز نفیسی از طرف اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان اهدا می‌شود.

انتهای پیام

captcha