تأکید بر محتوامحوری برنامه‌های قرآنی در نشست مدیران کل تبلیغات اسلامی استان‌ها
کد خبر: 3731964
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴
قره‌شیخلو بیان کرد:

تأکید بر محتوامحوری برنامه‌های قرآنی در نشست مدیران کل تبلیغات اسلامی استان‌ها

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس سازمان دارالقرآن الکریم گفت: یکی از بحث‌هایی که در نشست مدیران کل تبلیغات اسلامی استان‌ها مطرح شد، بحث محتوامحوری و معنامحوری برنامه‌های قرآنی بود که می‌تواند در اشکال مختلف مانند آموزش مفاهیم، بحث سبک زندگی قرآنی و ... تجلی پیدا کند.

تأکید بر محتوامحوری برنامه‌های قرآنی در نشست مدیران کل تبلیغات اسلامی استان‌ها

مهدی قره‌شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا؛ در رابطه با برگزاری نشست مدیران کل تبلیغات اسلامی استان‌ها در سازمان دارالقرآن، با بیان اینکه هر سال جلساتی را با مسئولان دارالقرآن‌های استان‌های کشور برگزار می‌کنیم، اظهار کرد: همچنین، در این راستا جلساتی را نیز با مدیران کل تبلیغات اسلامی استان‌ها برگزار می‌کنیم. در جلساتی که با مسئولان دارالقرآن‌ها داریم، در مسائل اجرایی و جزئیات سهمیه‌ها و برنامه‌ها وارد می‌شویم و کل کار را با آن‌ها می‌بندیم و در جلساتی که با مدیران کل تبلیغات اسلامی استان‌ها داریم، بحث‌های ما بحث‌های کلان‌تر است.
رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با بیان اینکه در جلسات با مدیران‌کل تبلیغات اسلامی، جایگاه قرآنی سازمان تبلیغات، فعالیت‌هایی که باید انجام بدهد، انتظارات و موانعی که احتمالا در کارکرد آن‌ها وجود دارد، مورد بررسی قرار می‌گیرد، افزود: بخش اول جلسه‌ امروز مربوط به توضیحاتی که بنده و همکارانم ارائه کردیم و بخش دوم نیز مربوط به نقطه‌نظرات مدیران کل استان‌ها بود. در بخش صبح، 10 نفر از عزیزان صحبت کردند و پیشنهادات و انتقادات خود را نیز ارائه دادند. بعضی‌ از پیشنهادات باید بررسی شود تا اگر زمینه اجرایی آن‌ها فراهم بود، اجرایی شود. همچنین، بعضی‌ از نظرات نیز پاسخ داشت که بنده تا حد امکان جواب دادم.
قره‌شیخلو تصریح کرد: در مجموع نکات خیلی خوبی در حوزه فعالیت‌های قرآنی ازجمله حوزه مؤسسات، حوزه حفظ، آموزش‌های عمومی، تخصصی و موضوعات مختلف بیان شد که امیدواریم این جلسه باعث شود تا فضای کار قرآن در کشور ما به ویژه در حوزه‌هایی که ما در سازمان تبلیغات مأموریت داریم، ارتقاء پیدا کند یعنی هدف کیفیت‌بخشی به این برنامه‌ها است که امیدواریم در این جلسات بتوانیم راه حلی برای آن پیدا کنیم.
وی بیان کرد: یکی از بحث‌هایی که امروز مطرح شد، بحث محتوامحوری و معنامحوری برنامه‌های قرآنی بود که می‌تواند در اشکال مختلف مانند آموزش مفاهیم، بحث سبک زندگی قرآنی و ... تجلی پیدا کند که تأکید دوستان این بود که روی این بخش‌ها با توجه به نیازی که ما در جامعه داریم، بیشتر سرمایه‌گذاری شود که ان‌شاءالله تلاش می‌کنیم، بعد از این جلسه موارد را بررسی و جمع‌بندی کنیم، البته این حجم از انتظارات سه تا چهار وزارتخانه لازم دارد یعنی واقعاً امکانات ما پاسخگو نیست که همه این کارها را انجام بدهیم ولی تا آنجایی که برای ما امکان داشته باشد، در دستور کار قرار خواهیم داد.
رئیس سازمان دارالقرآن الکریم تصریح کرد: البته جنس این جلسات اینطور نیست که مصوبه داشته باشد. اینجا بحث‌های کارشناسی مطرح می‌شود و سپس، تیم ما روی این بحث‌ها کار کارشناسی و آن بخش‌هایی را که زمینه اجرای آن‌ها وجود دارد، مشخص می‌کنند و در ادامه نیز برنامه‌ریزی برای اجرا انجام خواهد شد.

انتهای پیام

captcha