اعزام ۳۰ گروه بسیج دانشجویی البرز به اردو‌های جهادی
کد خبر: 3731971
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵

اعزام ۳۰ گروه بسیج دانشجویی البرز به اردو‌های جهادی

گروه اجتماعی - مسئول سازندگی بسیج دانشجویی استان البرز گفت: ۳۰ گروه جهادی در قالب ۱۳ قرارگاه در روستا‌های محروم استان البرز، شهرستان ملارد و مناطق زلزله‌زده کرمانشاه فعالیت خود را آغاز کردند.

اعزام ۳۰ گروه بسیج دانشجویی البرز به اردو‌های جهادی

بهنام نظری در گفت وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: گروه‌های جهادی دانشگاه‌های استان البرز برای برگزاری این اردو‌ها به صورت قرارگاهی اعلام آمادگی کردند و قرار است هر چند گروه دانشگاهی در قالب یک قرارگاه در مناطق مختلف به فعالیت بپردازند.
وی افزود: هشت منطقه از مناطق محروم استان البرز شناسایی شده که قرار است تعدادی از گروه‌ها در آن مناطق فعالیت کنند و دو منطقه از شهرستان کرج نیز مورد شناسایی قرار گرفته است.
مسئول سازندگی بسیج دانشجویی استان البرز گفت: ۳۰ گروه جهادی در قالب ۱۳ قرارگاه تشکیل شده که هشت قرارگاه در روستا‌های محروم استان البرز، دو قرارگاه در مناطق محروم شهرستان ملارد و سه قرارگاه در مناطق زلزله‎زده کرمانشاه فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.
وی بیان کرد: برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی، عمرانی، بهداشت و سلامت، اقتصاد مقاومتی و کشاورزی از جمله فعالیت‌هایی خواهد بود که توسط گروه‌های جهادی استان البرز برگزار خواهد شد.
نظری با اشاره به اینکه برای برگزاری این کلاس‌ها از اساتید دانشگاه بهره‌گیری شده است، تصریح کرد: تاکنون ۱۵ نفر از اساتید دانشگاه‌های استان البرز جهت شرکت در اردو‌های جهادی دعوت شده‌اند.
مسئول سازندگی بسیج دانشجویی استان البرز گفت: کمک به بازسازی منازل هموطنان زلزله‌زده برنامه اصلی گروه‌های جهادی مستقر در استان کرمانشاه است و گروه‌های مستقر در مناطق و روستا‌های محروم استان البرز به ساخت خانه محروم، مرمت و نقاشی مدارس روستایی، ساخت عسالخانه، مرمت و تعمیرات مسجد و حسینیه‌ها اقدام خواهند کرد.
نظری با بیان اینکه از ۱۹ تیرماه ۲ قرارگاه فعالیت خود را ملارد و کرمانشاه آغاز کرده‌اند، تصریح کرد: ۶۰۰ دانشجوی خانم و ۴۰۰ دانشجوی آقا جهت شرکت در اردو‌های جهادی ثبت نام و اعلام آمادگی کرده‌اند.
وی ادامه داد: روسای دانشگاه‌های استان البرز برای برپایی این اردو‌ها همکاری بسیار خوبی نسبت سال‌های گذشته داشته و گروه‌های جهادی را حمایت می‌کنند.
مسئول سازندگی بسیج دانشجویی استان البرز خاطرنشان کرد: زمان پایان اردو‌ها آخر شهریورماه است و تا آن زمان برنامه‌های متعددی اجرا خواهیم کرد.
انتهای پیام./

captcha