دهه کرامت؛ فرصتی برای تقویت شخصیت انسان
کد خبر: 3731979
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱

دهه کرامت؛ فرصتی برای تقویت شخصیت انسان

گروه معارف - یک استاد فقه و اصول با بیان اینکه‌ دهه کرامت فرصتی برای تقویت شخصیت انسانی است، گفت: دهه کرامت فرصتی است تا بتوانیم به ذات و انسانیت آدمی بهای بیشتری دهیم و در راه تقویت شخصیت انسانی خود کوشا باشیم.

دهه کرامت؛ فرصتی برای تقویت شخصیت انسان

حجت الاسلام والمسلمین سیامک جعفرزاده عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه در گفت و گو با ایکنا از آذربایجان غربی به دلیل نامگذاری دهه کرامت به این اسم اشاره کرد و افزود: دهه کرامت از میلاد حضرت معصومه (‌س)‌ تا ولایت امام رضا(‌ع) ‌بوده و چون حضرت معصومه (‌س) ‌و امام رضا (ع) ‌کریمه اهل بیت ‌و مظهر کرامت هستند، این ایام دهه کرامت نامیده شده است.

وی ادامه داد: دهه کرامت برای افراد جامعه و بیشتر برای بانوان فرصتی است تا از آموزه های این ایام بهره ببرند زیرا اسلام و آموزه های دینی جایگاه ویژه و مهمی برای بانوان در نظر گرفته که باید به آن جایگاه توجه نمایند.

عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه خاطرنشان کرد:‌ دهه کرامت فرصتی است تا بتوانیم به ذات و انسانیت آدمی بهای بیشتری دهیم و در راه تقویت شخصیت انسانی خود کوشا باشیم در حالیکه در جوامع غربی به اسم حقوق بشر و آزادی انسانیت انسان را زیر سوال می برند و تظاهر می کنند که زنان و دختران مسلمان در جامعه اسلامی آزادی و ارزشی ندارند در حالی که اینگونه نیست و بانوان مسلمان جایگاهی والا دارند.

حجت الاسلام والمسلمین جعفرزاده بیان کرد: در این ایام برای استفاده از فرصت های موجود باید برنامه های آموزشی و دینی در سطح کلان اجرا شود و سیاست ڱزاران، افراد جامعه،‌ هنرمندان و تمام افرادی که می توانند تاثیر گذار باشند، باید کرامت را در اخلاق و شخصیت و رفتار خود نشان دهند آن گونه که ماه رمضان ماه تمرین بندگی است،‌ دهه کرامت نیز تمرین کرامت افزایی و ارزش نهادن به خود و دیگران است.

وی یادآور شد: ارزش ذاتی انسان در حقیقت در آموزه های دینی اسلام در تقوا بیان شده است و آنچه که اسلا‌م امر کرده انجام دهیم و از آنچه که منع کرده پرهیز کنیم و انسان باید تا آن اندازه که میتواند و در توان دارد کرامت خود را حفظ کند و حفظ کرامت برای آقایان و بانوان تفاوتی ندارد .

این استاد فقه و اصول در مورد جایگاه ویژه و ارجمند امام رضا(ع) گفت:‌ امام رضا(ع) را به جود و کرامت می شناسند و اخلاق و منش او شیفتگان زیادی را به خود مجذوب کرده و وجود بارگاه مقدس ایشان در کشور ایران، نعمت بسیار بزرگی برای مردم این سرزمین است.

وی تصریح کرد: ایشان در مناظرات علمی در حضور بسیاری از علمای بزرگ در ادیان و مذاهب مختلف به بحث و گفت و گو پرداخت و از راه منطق و علم در این مناظرات پیروز شد و جایگاه علمی وی در مناظرات گاهی موجب تعجب و شگفتی و بهت علما و بزرگان می شد و همین امر حسادت دستگاه خلافت را بر می انگیخت.

انتهای پیام

captcha