۱۲۰۰ کودک مبتلا به سوتغذیه در البرز سبدغذایی دریافت کردند
کد خبر: 3731991
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰

۱۲۰۰ کودک مبتلا به سوتغذیه در البرز سبدغذایی دریافت کردند

گروه اجتماعی - معاون حمایت و سلامت کمیته امداد البرز از توزیع سبد غذایی پیشگیری از سوتغذیه به کودکان نیازمند خبرداد و گفت: ارزش هر سبدغذایی ۹۲ هزارتومان است و در سال ۹۷ به صورت ماهیانه بین کودکان نیازمند مشمول طرح توزیع می‌شود.

1200 کودک مبتلا به سوتغذیه در البرز سبدغذایی دریافت کردند

سیدهادی کرابی در گفت وگو با ایکنا از البرز بابیان اینکه یکی از موضوعات مرتبط با سلامت خانوارهای نیازمند مسئله سوتغذیه است، اظهارکرد: بیش از ۱۱۰ میلیون تومان برای درمان سوتغذیه کودکان زیر 6 سال مددجوی کمیته امداد و کودکان نیازمند غیرمددجو هزینه شده است.
وی با اشاره به اینکه در این طرح، کمیته امداد و دانشگاه علوم پزشکی استان البرز برای شناسایی کودکان مبتلا به سوتغذیه باهم همکاری می‌کنند افزود: هزار و ۲۰۰ کودک نیازمند کمتر از 6 سال، سبد غذایی پیشگیری از سوتغذیه کمیته امداد البرز را دریافت کردند.
کرابی با تأکید بر اینکه تهیه سبدهای حمایت غذایی با نظارت کارشناس علم تغذیه انجام می‌شود، گفت: ارزش هر سبد غذایی ۹۲ هزارتومان است و در سال ۹۷ به صورت ماهیانه بین کودکان نیازمند مشمول طرح توزیع می‌شود.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد البرز با اعلام اینکه سرپرست خانوارهای مشمول طرح با مراجعه به فروشگاه‌های تعیین‌شده اقلام سبد حمایت غذایی را دریافت می‌کنند، افزود: برنج، گوشت گوسفندی، مرغ و ماهی، لبنیات، حبوبات، خرما، ماکارونی و میوه اقلام سبد غذایی درمان سوءتغذیه را تشکیل می‌دهند.
این مسئول بابیان اینکه منبع تأمین بودجه برای اجرای این طرح اعتبارات دولتی است یادآور شد: خیّران می‌توانند با مراجعه به پورتال کمیته امداد امام (ره) و شرکت در طرح همسفره و یا واریز کمک‌ها به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۱۹۹۵۳۹۸۸۷ به نام وجوهات امانی کمیته امداد البرز این نهاد را در تأمین نیازهای غذایی کودکان نیازمند مبتلا به سوءتغذیه یاری کنند.
انتهای پیام./

captcha