موانع موجود وقف در حوزه كتابخانه و موزه شاهچراغ(ع) برطرف شود
کد خبر: 3731999
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶
محمدجانی:

موانع موجود وقف در حوزه كتابخانه و موزه شاهچراغ(ع) برطرف شود

گروه اجتماعی ـ معاون پژوهش و فناوری اطلاعات آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) بر رفع موانع موجود وقف در حوزه کتابخانه و موزه حرم مطهر تأكید كرد.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)، «نشست هم‌اندیشی کتابخانه، موزه، وقف» با حضور مدیران و کارشناسان کتابخانه و موزه‌های وقفی کشور، هم‌زمان با دهه کرامت در کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار شد.
سخنرانان و کارشناسان در این نشست هم‌اندیشی، موضوعات و مسائل مرتبط با کتابخانه‌ها و موزه‌های وقفی، به ویژه پیوند میان کتابخانه‌ها و موزه‌ها با آیین وقف را به بررسی گذاشتند.
در این نشست محمدجانی، معاون پژوهش و فناوری اطلاعات آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) ضمن تبریک دهه کرامت به معرفی فعالیت‌ها و برنامه‌های معاونت پژوهش و فناوری اطلاعات آستان مقدس در این دهه پرداخت.
وی در ادامه ضمن برشمردن توانمندی‌های کتابخانه و موزه حرم مطهر، اظهار امیدواری کرد که در آینده با شکل‌گیری کارگروهی تخصصی به موانع موجود وقف در حوزه کتابخانه و موزه بیش از پیش پرداخته شود تا در آینده شاهد علاقه‌مند شدن واقفین به وقف در حوزه‌های فرهنگی به ویژه موزه و کتابخانه باشیم.
در این نشست مدیران و کارشناسان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، کتابخانه تخصصی و مرکز پژوهش آستان مقدس احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ(ع)، موزه و مرکز اسناد آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، کتابخانه و موزه آستانه مقدس حضرت فاطمه معصومه(سا)، اداره‌کل کتابخانه، کتابخانه و موزه وزیری یزد، کتابخانه استاد مینوی، موزه مقدم، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و کمیته ملی موزه‌های ایران حضور داشتند.
انتهای پیام

captcha