برگزاری کنگره ملی شهدای ترور با محوریت شهید انصاری در گیلان
کد خبر: 3732040
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۵
مدیرکل بنیاد شهید گیلان خبر داد:

برگزاری کنگره ملی شهدای ترور با محوریت شهید انصاری در گیلان

گروه اجتماعی- پاکاری، از میزبانی گیلان جهت برگزاری کنگره ملی شهدای ترور با محوریت شهیدان انصاری و نورانی در سال آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: 17 هزار شهید ترور داریم که سهم گیلان 140 شهید والامقام است.

برگزاری کنگره ملی شهدای ترور با محوریت شهید انصاری در گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، عبدالله پاکاری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان عصر امروز، 30 تیر در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان که در محل سالن شهید انصاری استانداری برگزار شد، با بیان اینکه سالانه بیش از 900 یادواره شهدا در استان برگزار می شود، اظهار کرد: گیلان سهم 4.5 درصدی در برگزاری یادواره های شهدا در کشور دارد.

وی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل برگزاری یادواره های شهدای گیلان در سال 94 از سوی استاندار وقت، افزود: این دستورالعمل به شهرستان ها ابلاغ شد، اما علی رغم تعیین چارچوب ها و برنامه ریزی ها، متاسفانه شاهد یک ناهماهنگی در برگزاری یادواره های شهدا هستیم.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان، از برگزاری جلسات بازنگری دستورالعمل برگزاری یادواره های شهدای استان خبر داد و گفت: به دنبال برگزاری سالانه یادواره های شهرستانی و برگزاری دوسالانه یادواره های تخصصی هستیم.

این مقام مسئول، بودجه فرهنگی دستگاه های اجرای در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را مورد تاکید قرار داد و گفت: بنیاد شهید استان طی سال های 84 و 85 اقدام به ساخت و نصب 800 تابلو و یادمان شهدا و تبلیغات محیطی در حوزه ایثار و شهادت نمود، اما بعد از 12 سال و با توجه به شرایط جوی گیلان، عمده این تابلوها و یادمان ها فرسوده شده اند لذا از دستگاه ها می خواهیم اعتبارات فرهنگی خود را در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اولویت بندی کنند.

برگزاری نخستین جشنواره «ایثار اجتماعی» در گیلان

وی با بیان اینکه استان گیلان یک هزار و 288 گلزار شهدا دارد، خاطرنشان کرد: دستگاه های اجرایی به صورت داوطلبانه ساماندهی تعدادی از گلزارهای شهدا را برعهده گرفتند لذا برای بازسازی تابلوها و یادمان های شهدا نیز نیازمند چنین اقدامی طی یک پروژه دوساله هستیم.

پاکاری، با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی و هنری ایثار در استان گیلان در سال گذشته و همزمان با روز بزرگداشت شهدا، خاطرنشان کرد: در این جشنواره از پیشتازان ایثار اجتماعی تقدیر کردیم لذا امسال برای نخستین بار جشنواره «ایثار اجتماعی» را در استان برگزار خواهیم کرد تا فرهنگ ایثار اجتماعی را با فرهنگ ایثار و شهادت پیوند بزنیم.

وی ادامه داد: امروزه ایثار اجتماعی می تواند یکی از مولفه های اصلی رشد و تعالی جامعه باشد و همه اقشار جامعه به این فرهنگ نیاز دارند، زیرا به رفع مشکلات کمک می کند و نوعی از ایثار است که نشات گرفته از فرهنگ ایثار و شهادت می باشد.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان اضافه کرد: در شرایط امروز که دشمنان همه جانبه نظام ما و ملت ما را تهدید می کنند بیش از پیش به ایثار اجتماعی نیاز داریم لذا جشنواره مذکور در سه بخش برگزار می شود. مصادیق ایثارگران اجتماعی را در بخش «شکوه ایثار اجتماعی» به جامعه معرفی و از آنان تجلیل خواهیم کرد. از خانواده های شهدا و ایثارگران نیز به عنوان سرآمدان عرصه ایثار اجتماعی قدردانی می شود. همچنین آثار برتر هنری در قالب شعر، نماهنگ و متن ادبی با محوریت ایثار اجتماعی معرفی خواهد شد.

گیلان 140 شهید ترور دارد

پاکاری، با بیان اینکه فراخوان شرکت در جشنواره ایثار اجتماعی از مهر 97 منتشر می شود، گفت: داوری آثار در بهمن و اختتامیه جشنواره در اسفند همزمان با روز بزرگداشت شهدا برگزار خواهد شد. سال گذشته از 5 ایثارگر اجتماعی تجلیل کردیم که مورد توجه جامعه قرار گرفت و امیدواریم امسال نیز برنامه خوبی داشته باشیم.

وی از میزبانی گیلان جهت برگزاری کنگره ملی شهدای ترور با محوریت شهیدان انصاری و نورانی خبر داد و خاطرنشان کرد: 17 هزار شهید ترور داریم که سهم گیلان 140 شهید والامقام است. این کنگره ملی سال آینده در گیلان برگزار خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان، با اشاره به برگزاری یادواره استانی شهید املاکی در فروردین 98، یادآور شد: با نظر اعضای ستاد یادواره شهید املاکی، این مراسم در شهرستان لنگرود برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

captcha