اعتبارات پژوهشی، خروجی موفق داشته است
کد خبر: 3732049
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۳

اعتبارات پژوهشی، خروجی موفق داشته است

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان با بیان این که حمایتی که در حوزه پژوهش انجام می‌دهیم باید بی‌منت و همه‌جانبه باشد، گفت: تمامی اعتبارات حوزه پژوهشی خروجی موفقی را در عرصه نانو، فناوری‌های نوین هسته‌ای، هوا و فضا و ... به همراه داشته و هیچ هدررفتی را در این حوزه شاهد نیستیم.

به گزارش ایکنا؛ ایسنا نوشت: علی باقر طاهری نیا در گردهمایی کارشناس مسئولان حوزه پژوهش، کتابداران و مدیران مجلات علمی دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور در سرعین با گرامیداشت دهه کرامت، اظهار کرد: خوشحال هستیم که در استان اردبیل با وجود همه ظرفیت‌های خدادادی و مواهب الهی بزرگترین تکیه‌گاه توسعه، نیروی انسانی قلمداد شده و در این زمینه معاون استاندار بر این قابلیت‌ها و توانمندی‌های بی‌نظیر تاکید دارند.

وی خاطرنشان کرد: در دنیا برخی کشورها را به نام جغرافیای خود می‌شناسند که نظیر آن کشور ژاپن به سرزمین آفتاب تابان، آرژانتین به سرزمین نقره و آفریقا به سرزمین الماس شهرت دارند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان افزود: در عیار بالاتر برخی کشورها و مناطق را نیز با بزرگان و چهره‌های فاخر ادبی، علمی و سیاسی می‌شناسند که در این بین اردبیل همواره به نام زادگاه و آرامگاه شیخ صفی‌الدین اردبیلی شهره عام و خاص است و این به معنای توسعه یافتگی برمبنای نیروی انسانی است که ماندگاری و عظمت آن دایمی و همیشگی است.

طاهری‌نیا به تاکید مقام معظم رهبری در باب جایگاه و اهمیت دانشگاه فرهنگیان به عنوان دانشگاه تربیت کننده معلمان برای سازندگی نقش آینده اشاره و تصریح کرد: در سخنان و فرمایشات مقام معظم رهبری تعابیر و کلیدواژه‌هایی وجود دارد که باید آنها را مورد توجه قرار دهیم که اصلی‌ترین این پیام توجه به فرهیختگی و شایستگی نیروهای انسانی در این دانشگاه و مسئولیت خطیر آنها در پرورش معلمانی است که قطعا خودشان در مدارس جایگاه ارزنده‌ای را در سازندگی نسل‌های آینده برعهده دارند.

وی گفت: در این سخنان جایگاه دانشگاه فرهنگیان به گونه‌ای ترسیم شده تا خارج از ردیف و بودجه تامینی جایگاه دانشگاه فرهنگیان و مخاطبان آن مورد دقت نظر قرار گیرد که در این بین خانواده‌ها و آحاد جامعه باید به تکریم جایگاه معلم اهتمامی جدی داشته باشند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان به عقبه 100 ساله این دانشگاه و افق روشن پیش روی آن اشاره کرد و افزود: این دانشگاه در سیر تکاملی خود گامی موثر در ارتقای جایگاه معلم برداشته است، به طوری که در انجام ماموریت خود بدون تعطیلی و یا داشتن تاریخ انقضا همواره در تربیت معلم جایگاهی شایسته داشته است.

طاهری‌نیا بیان کرد: برخلاف سایر دانشگاه‌ها که امکان دارد دغدغه جذب دانشجو و تحصیل آنها را داشته باشند، ما در دانشگاه فرهنگیان در این زمینه دغدغه‌ای نداریم؛ چرا که به شکل پیوسته در این دانشگاه تربیت شایسته معلمان مدنظر است و با توجه به کمبود 116 هزار معلم در حال حاضر و 600 هزار معلم در افق 1404 ما با قوت و قدرت نسبت به پذیرش و جذب دانشجویان فاخر اقدام می‌کنیم.

وی ادامه داد: هم اکنون 39 هزار دانشجو در این دانشگاه تحصیل می‌کنند و 10 هزار نفر نیز سالانه از این دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شوند و باید با همتی بلند تلاش کنیم تا نیاز بلندمدت کشور را در حوزه تربیت معلمان شایسته برطرف کنیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: با توجه به اعلام ظرفیت پذیرش 24 هزار معلم در آموزش و پرورش هدفگذاری ما بر این است تا با یک شیوه ترکیبی سعی کنیم تا معلمان مورد نیاز آموزش و پرورش را به گونه‌ای تامین کرده و به فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های خود در این حوزه توجه کنیم.

طاهری‌نیا مشورت را امری بسیار مهم در تقویت فعالیت‌های نظام تعلیم و تربیت یاد کرد و گفت: هیچ کس از امر مشورت و نتایج آن بی‌نصیب نمی‌ماند و ما به جای مداخله به مشورت اعتقاد راسخ داریم و بر این باوریم با تعامل و همکاری خوب دولت و مجلس و تقویت دانشگاه فرهنگیان می‌توانیم شان اجتماعی معلمان را بالا ببریم.

وی خاطرنشان کرد: تمامی اعتبارات حوزه پژوهشی خروجی موفقی را در عرصه نانو، تکنولوژی‌های نوین هسته‌ای، هوا و فضا و ... به همراه داشته و هیچ هدررفتی را در این حوزه شاهد نیستیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: در عرصه پژوهش باید در کنار تعامل سخاوتمندانه منابع اعتباری و هزینه‌ای در نظر بگیریم و یقین داشته باشیم ریالی از منابع این حوزه به هدر نمی‌رود، بلکه تا آخرین ریال این منابع در محل مناسب خود هزینه شده و خروجی آن نیز در جامعه مشخص است.

طاهری‌نیا اضافه کرد: حمایتی که در حوزه پژوهش انجام می‌دهیم باید بی‌منت و همه جانبه باشد تا حلاوت و شیرینی آن برای همه مشخص بوده و نتایج پژوهش و کار تحقیقاتی نیز مثبت و سازنده باشد.

وی در پایان با قدردانی از سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پیشنهاد برای اصلاح، لغو و یا تصویب قوانین جدید حمایتی در حوزه پژوهش و نظام تعلیم و تربیت، تصریح کرد: ما نیز قطعا از این فرصت استفاده می‌کنیم تا پیشنهادات خود را به مجلس در راستای اصلاح قوانین و فرآیندها ارائه کرده و دغدغه نظم تعلیم و تربیت را کاهش دهیم.

 

انتهای پیام

captcha