بهره‌برداری لازم از مسابقات قرآن در کشورمان صورت نمی‌گیرد
کد خبر: 3732064
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۴

بهره‌برداری لازم از مسابقات قرآن در کشورمان صورت نمی‌گیرد

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ. رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با تصریح به اینکه ما قرآنی‌ها هنوز آن بهره‌برداری لازم را از مسابقات قرآنی در کشورمان نداریم، اظهار کرد: گرچه برخی از نقاط ضعف ممکن است به ما برگزار کنندگان مسابقات برگردد، اما جامعه قرآنی هم باید کمک کند بهره‌برداری بیشتری از مسابقات قرآنی صورت بگیرد.  

بهره برداری لازم از مسابقات قرآن در کشورمان صورت نمی‌گیرد

به گزارش ایکنا از خوزستان، مراسم اختتامیه مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن اوقاف عصر امروز شنبه 30 تیرماه در حسیینیه امام رضا(ع) اهواز برگزار شد. 

حجت الاسلام و المسلمین سیدمصطفی حسینی رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در این مراسم ضمن قدردانی از متسابقان و مسئولان و متولیان برگزاری این دوره از مسابقات گفت: مسابقات قرآن کریم یکی از مظاهر ترویج قرآن در جمهوری اسلامی ایران است؛ رویدادی که از مرحله شهرستانی آغاز می شود و تا مرحله بین المللی ادامه پیدا می کند و هر ساله شرکت کنندگان این مسابقات خدمت مقام معظم رهبری مشرف می شوند و از فرمايشات ایشان استفاده می کنند. 

وی با تصریح به اینکه واقعیت این است که ما قرآنی ها هنوز آن بهره برداری لازم را از مسابقات قرآنی در کشورمان نداریم، اظهار کرد: گرچه برخی از نقاط ضعف ممکن است به ما برگزار کنندگان مسابقات برگردد، اما جامعه قرآنی هم باید کمک کند بهره برداری بیشتری از مسابقات قرآنی صورت بگیرد. 

حسینی افزود: در ایامی که رویدادهای مشابه در حوزه فرهنگی، هنری یا ورزشی در کشورمان برگزار می شود اصحاب آن حوزه ها با اهتمام بیشتری موضوع را دنبال می کنند. یک مقدار باید در نوع برگزاری این مسابقات و بهره برداری هایی که داریم تجدید نظر کنیم. هنوز مسابقات قرآنی آن جریان سازی که می تواند در سطح شهرها استان و کشور داشته باشد ندارد.

رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تأکید کرد: ما قرآنی ها باید دست به دست هم دهیم و در ایامی که یک رویداد قرآنی اتفاق می افتد برای اینکه نگاه جامعه به مسابقات قرآنی معطوف شود، مسابقات را پرهیجان تر و پر طمطراق تر برگزار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: هم مرکز قرآنی سازمان اوقاف و هم اداره اوقات استان آمادگی خود را برای برگزاری باشکوه و مطلوب مسابقات قرآن در چهل و دومین دوره آن اعلام می کند تا بتوانیم از همکاری و هم افزایی اساتید قرآن، کارشناسان و نخبگان قرآنی موسسات در مسابقات و سایر رسالت های قرآنی سازمان برخوردار شویم.

حسینی با اشاره به تحول مسابقات در سال های اخیر ابراز امیدواری کرد که مسابقات قرآن با استفاده از نقطه نظرات فعالان قرآنی سیر تکاملی خود را طی کند.

رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با تاکید بر اینکه باید فرهنگ نیاز به قرآن را در جامعه دامن بزنیم، تصریح کرد: امروز خیلی ها سراغ قرآن نمی آیند چون به آن احساس نیاز نمی کنند. اگر یک جلسه قرآنی یا یک موسسه قرآنی در سطح یک شهر تعطیل شود آیا مردم ما واکنش نشان می دهند؟ قرآن جزء لوازم زندگی ما نشده است. ما قرآنی ها باید با رفتار و کردارمان مان زیبایی های قرآن را در جامعه منتشر کنیم. مردم باید بیابند یک شخصیت قرآنی در فضای کار نسبت به سایر افراد قابل اعتمادتر و دست پاک تر است. 

وی خاطرنشان کرد: ما علی رغم این در جامعه اسلامی زندگی می کنیم اما هنوز قرآن در میان ما مهجور است. بخشی از این مساله به مسئولان و بخشی به مردم و بخشی به من و شما به عنوان حافظ و قاری قرآن برمی گردد. رفتار یک فرد قرآنی در ذهن انسان باقی می ماند و این افراد وظایف سنگینی در برابر امتیازات معنوی که خداوند به آنها داده است بر عهده دارند. 

انتهای پیام

captcha