آغاز بخش آوایی سی‌وششمین مسابقات قرآن دانش‌آموزی از فردا
کد خبر: 3732164
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰

آغاز بخش آوایی سی‌وششمین مسابقات قرآن دانش‌آموزی از فردا

گروه مسابقات ــ سی‌و‌ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی در بخش آوایی، از فردا، اول مردادماه آغاز می‌شود.

محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا ضمن بیان این مطلب گفت: سی و ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی در بخش آوایی از یکم مردادماه در اردوگاه شهید باهنر تهران آغاز می‌شود.
وی با اشاره به اینکه این دوره از مسابقات در دو بخش دختران و پسران انجام می‌شود، عنوان کرد: آیین افتتاحیه مسابقات از عصر دوشنبه، اول مردادماه در بخش پسران با حضور مسئولان و مدیران اداره‌کل آموزش و پرورش آغاز می‌شود.
مسیب‌زاده با تأکید بر اینکه آیین افتتاحیه این مسابقات به صورت زنده از شبکه قرآن و معارف سیما و رادیو قرآن پخش خواهد شد، بیان کرد: بخش آوایی این مسابقات شامل رشته‌های اذان، قرائت ترتیل و تحقیق، مداحی، حفظ عمومی و ویژه شامل حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و کل است. همچنین بخش پژوهشی مسابقات نیز از 12 تا 20 تیرماه در خراسان رضوی برپا شد.
وی تصریح کرد: طی این دوره از مسابقات دو هزار نفر از دانش‌آموزان برگزیده در سراسر کشور که نمایندگان استان‌ها هستند، در 10 سال مجزا باهم به رقابت می‌پردازند. همچنین قضاوت این دوره از مسابقات برعهده داوران و اساتید بین‌المللی و ملی است.
مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه رقابت‌ها تا 9 مردادماه ادامه دارد، بیان کرد: اختتامیه بخش دانش‌آموزان پسر، پنجشنبه، چهارم مردادماه صبح و افتتاحیه بخش دختران عصر روز ششم مردادماه و آیین پایانی آن نیز صبح 9 مرادماه برگزار می‌شود.
وی با تشکر از مدیریت اردوگاه شهید باهنر که میزبانی بهترین‌های استانی را در شهر تهران عهده‌دار است و همچنین دیگر مدیران قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش که در برپایی بهتر این مسابقات نهایت همکاری را داشته‌اند، عنوان کرد: از نکات جالب توجه این دوره از مسابقات این است که رشته مداحی در حوزه پسران به یاد و خاطره پیرجماران امام راحل(ره) در جماران برگزار می‌شود.
مسیب‌زاده بیان کرد: هر سال اتفاقات جدیدی برای برپایی مسابقات رقم می‌خورد و در مسیر رفع اشکالات سال‌های گذشته هستیم و با کیفیت مناسبت‌تر برنامه‌ها را دنبال می‌کنیم و شاهد پوشش خبری مناسب مسابقات هستیم که قابل تقدیر است.
وی عنوان کرد: برگزیدگان سی‌وششمین و سی و پنجمین دوره مسابقات دانش‌آموزی و همچنین عزیزانی که توسط کمیته فنی شناسایی می‌شوند، طی زمانی مشخص باهم رقابت خواهند کرد تا راهیافتگان به ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزی که هر دوسال یکبار و طی فروردین و اردیبهشت‌ماه 1398 برگزار می‌شود، مشخص شوند.
انتهای پیام

captcha