تکنولوژی تسهیل‌کننده خدمت به مردم باشد
کد خبر: 3732205
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹

تکنولوژی تسهیل‌کننده خدمت به مردم باشد

گروه اجتماعی - رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: اگر هدف خدمت به مردم باشد باید در چارچوب قانون از همه امکانات و تجهیزات برای تسهیل و تسریع خدمت به مردم بهره گرفت.

تکنولوژی باید تسهیل‌کننده خدمت به مردم باشد

به گزارش ایکنا از یزد، محمدرضا حبیبی، رئیس کل دادگستری استان یزد روز گذشته در آیین راه‌اندازی و افتتاح سیستم ویدئو کنفرانس دادگستری استان اظهار کرد: این تکنولوژی و امکانات که می‌تواند در یک لحظه ارتباط صوتی و تصویری با کل حوزه های قضایی را برقرار کند، قطعا می تواند در ارتقاء کیفیت کار، سرعت در رسیدگی ها و کاهش اطاله دادرسی نقش ایفا نماید.

وی تصریح کرد: باید فرصت‌ها را غنیمت شمرد و در راستای دسترسی آسانتر مردم به عدالت و دستگاه قضایی با برنامه‌ریزی دقیق، تجمیع امکانات و تکمیل زیرساخت ها گام برداشت.

این مقام قضایی با اشاره به این نکته که با این سیستم می توان برخی از متهمین در استان‌های دیگر را بدون نیاز به احضار مورد بازجویی و اخذ اظهارات قرار داد، گفت: بدون تردید با بهره گیری از این شیوه می توان گام های اساسی در کاهش هزینه ها و کاهش اطاله دادرسی برداشت.

وی بر استفاده از این سیستم در اجرای دوره های آموزشی تأکید کرد و افزود: با توجه به برگزاری مستمر دوره‌های آموزشی ضمن خدمت قضایی و کارمندان اداری، با استفاده از این سیستم نیاز به حضور فیزیکی کارکنان از حوزه های قضایی دور دست در مرکز استان نیست.

یادآور می‌شود با تلاش معاونت آمار و فن آوری اطلاعات دادگستری استان یزد سیستم ارتباط ویدئو کنفرانس دادگستری راه‌اندازی شد.

انتهای پیام

captcha