دوره‌های آموزشی برای توانمندسازی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی برگزار می‌شود
کد خبر: 3732256
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶
توسط جهاددانشگاهی؛

دوره‌های آموزشی برای توانمندسازی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی برگزار می‌شود

گروه اجتماعی- رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل گفت: جهاددانشگاهی در راستای توسعه فعالیت علمی و دانشگاهی استان آماده همکاری با دانشگاه محقق اردبیلی و برگزاری دوره‌های آموزشی برای توانمندسازی فارغ‌التحصیلان دانشگاه است.

برگزاری دوره‌های آموزشی برای توانمندسازی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی توسط جهاددانشگاهی
به گزارش ایکنا از اردبیل، مهران اوچی اردبیلی، رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل، روزگذشته ۳۰ تیر ماه در دیدار با سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی افزود: جهاددانشگاهی یک نهاد انقلابی در بطن دانشگاه و در خدمت جامعه است.
وی به فعالیت‌های فرهنگی جهاددانشگاهی اردبیل اشاره و خاطرنشان‌کرد: خبرگزاری‌های دانشجویان ایران (ایسنا) و بین المللی قرآن (ایکنا) در امر اطلاع رسانی و مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) در امر نظرسنجی آماده همکاری با دانشگاه محقق اردبیلی است.
اوچی اردبیلی با بیان اینکه جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل در حوزه پژوهش و فناوری در زمینه‌های سلامت باروری، کشاورزی و گردشگری سلامت فعالیت می‌کند، ادامه داد: این نهاد در راستای توسعه فعالیت‌های خود در زمینه سلامت باروری و جذب گردشگران خارجی سلامت، در تلاش است مجتمع Health Tourism را با رعایت استاندارد‌های مناسب در استان احداث و راه‌اندازی نماید.
وی با بیان اینکه مهارت‌افزایی و اشتغالزایی از رویکرد‌های اصلی فعالیت‌های آموزشی جهاددانشگاهی است یادآور شد: این نهاد در بخش آموزش تخصصی آمادگی دارد با استفاده از ظرفیت تشکل‌ها و کانون‌های دانشجویی دوره‌های مورد نیاز آموزشی را برای توانمندسازی فارغ التحصیلان دانشگاهی برگزار نماید.
رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۵۵۰ نفر از مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی شعبه اردبیل فارغ التحصیل شده‌اند و ۴۱۲ نفر در حال تحصیل هستند تصریح کرد: هم اکنون در این مرکز، خدمات آموزشی در ۶ رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی و کارشناسی ارائه می‌شود.
اوچی اردبیلی با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی و فناوری جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل، خاطرنشان‌کرد: همکاری این نهاد و دانشگاه محقق اردبیلی و بهره‌گیری از توانمندی‌های علمی و انسانی همدیگر می‌تواند بستر لازم را برای انجام طرح‌های تحقیقاتی کاربردی فراهم نماید و این طرح‌ها منجر به ایجاد زمینه‌های جدید برای توسعه علمی و پژوهشی استان شود.
در این دیدار رئیس دانشگاه محقق اردبیلی از حمایت این دانشگاه برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی و کنفرانس‌های علمی مشترک با جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل خبر داد و گفت: حضور فعال جهاددانشگاهی در این دانشگاه می‌تواند به اجرای برنامه‌های فرهنگی و دانشجویی سالم و نشاط‌آور کمک نماید.
عزیز حبیبی به ظرفیت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اردبیل در انعکاس فعالیت‌های مراکز آموزش عالی اشاره‌کرد و ادامه داد: با توجه به تجارب ارزنده جهاددانشگاهی در حوز‌های علمی، فرهنگی و آموزشی، استفاده از ظرفیت این نهاد می‌تواند توسعه استان را رقم بزند و در رفع نیاز‌های استان موثر باشد.
وی با بیان اینکه توسعه انجمن‌های علمی و حمایت از فعالیت‌های این تشکل‌ها جزء اولویت‌های کاری دانشگاه محقق اردبیلی است، افزود: این دانشگاه سیاست ایجاد نشاط علمی و فرهنگی برای جامعه هدف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که جزء اولویت‌های دولت تدبیر و امید است دنبال می‌کند تا بتواند در کنار تحصیل محیطی امن و آرام برای دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه فراهم کند.
انتهای پیام

captcha