تظاهرات علیه اسلام هراسی در تورنتو کانادا
کد خبر: 3732263
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲

تظاهرات علیه اسلام هراسی در تورنتو کانادا

گروه بین‌الملل ـ هزاران تن از شهروندان کانادایی باب رگزاری تظاهراتی در شهر «می سی ساگا» از توابع تورنتو خواستار پایان دادن به دشمنی علیه مسلمانان شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری آناتولی؛ هزاران تن از شهروندان کانادایی شب گذشته (30 تیرماه) در اعتراض به حمله وحشیانه به محمد ابومرزوق  شهروند مسلمانی که توسط دو فرد هدف حملات وحشیانه قرار گرفت و راهی بیمارستان شد، تظاهرات کردند.

تظاهرات کنندگان با حرکت به سمت محل وقوع حادثه، شعارهایی را در محکوم کردن اقدامات تنفر آمیز سرداده و خواستار پایان دادن به دشمنی علیه مسلمانان و اجرای عدالت در جریان ابومرزوق شدند که ضاربان وی در حالی که او به علت کما و خونریزی داخلی در ناحیه سر در بیمارستان به سر می‌برد، آزاد شده‌اند.

فراس مریش یکی از برگزار کنندگان تظاهرات در این باره تصریح کرد: این تظاهرات به معنای اعتراض به فرد یا دستگاه مشخصی نیست بلکه در اعتراض به اقدامات تنفرآمیز برگزار شده است به ویژه این که اطلاعات به دست آمده حاکی از آن است که این حادیه یک حادثه نژاد پرستانه بوده است.


وی در ادامه با بیان این که نفس این حادثه، یک اقدام وحشیانه است، گفت: از آنجایی که این نخستین بار نیست که به یک مسلمان عرب حمله می‌شود، برگزاری این تظاهرات را ضروری دیدیم.

مریش با اشاره به این که این گونه حملات محکوم است خواه بر یک مسلمان عرب باشد یا دیگران، تصریح کرد: پدیده اسلام هراسی حقیقت دارد و تکرار می‌شود.

یادآور می‌شود؛ محمد ابومرزوق 39 ساله در حالی که با همسر و کودکان 4 و 6 ساله خود برای تفریح رفته بود، هدف حملات دو فرد قرار گرفت.

دیانا العطار همسر ابومرزوق در این باره می‌گوید: ما در اتومبیل بودیم که ناگهان شخصی به اتومبیل ما لگد زد. زمانی که همسر من از اتومبیل پیاده شد تا از علت این اقدام سوال کند شخص دیگری از راه رسید و هر دو همسرم را بر زمین انداخته مورد ضرب و شتم قرار دادند. در حالی که من فریاد می زدم و کمک می خواستم و کودکان من گریه می‌کردند آنها به ما ناسزا گفتند و فریاد می‌زدند تروریست‌ها به جایی که از آنجا آمده‌اید، بازگردید.

انتهای پیام

captcha