آمارکودکان کارو خیابانی خراسان‌شمالی بالاتر از میانگین کشوری است
کد خبر: 3732270
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶

آمارکودکان کارو خیابانی خراسان‌شمالی بالاتر از میانگین کشوری است

گروه اجتماعی-مدیرکل بهزیستی خراسان‌شمالی گفت: آمار کودکان کار و خیابانی در این استان نسبت به میانگین کشوری بسیار بالا بوده که دلایل متعددی همانند نبود سرپرست، بدسرپرستی و مشکلات اقتصادی دارد.

آمارکودکان کارو خیابانی خراسان‌شمالی بالاتر از میانگین کشوری است

به گزارش ایکنا ازخراسان‌شمالی، اسماعیل قربانی،مدیرکل بهزیستی استان در نشست خبری اظهارکرد: با توجه به وسعت استان تهران تعداد کودکان خیابانی و کار آن طی سال گذشته 900 نفر بود در حالی که این آمار در مدت مشابه در استان 250 نفراست.
وی با بیان اینکه تعداد کودکان کار و خیابانی خراسان شمالی از اصفهان و شیراز نیز بیشتر بوده ،ادامه داد: طی سه ماهه سال جاری 17 کودک در مراکزروزانه استان پذیرش شده اند که در این مراکز هدف بر توانمندسازی کودک و خانواده است. 
قربانی با ذکراینکه 95 درصد کودکان کار و خیابانی مربوط به مرکز استان هستند، افزود: بیشتر این کودکان به دلیل نبود سرپرست و بد سرپرستی اقدام به کار در خیابان ها می کنند.
وی با اشاره به اعطای تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان این سازمان، افزود: سال گذشته 14 میلیارد و 300 میلیون ریال تسهیلات به منظور ایجاد اشتغال برای مددجویان این سازمان در نظرگرفته شد که تاکنون بخشی از آن تخصیص یافته و بخشی نیز باقی مانده است.
قربانی ادامه داد: حدود 15 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی از سوی بانک های ملت، صادرات و انصار ابلاغ نشده در حالی که پرونده های اشتغال مددجویان تکمیل شده است.
وی با بیان اینکه امسال برای 850 نفر از مددجویان با استفاده از تسهیلات اشتغالزایی شده که افراد به تناسب شغل مورد نظر تا سقف 200 میلیون ریال میتوانند از تسهیلات بهرمندشوند،عنوان کرد: با توجه به اینکه مددجویان این سازمان افراد آسیب پذیرهستند بنابراین نمی توان خیلی سریع با پرداخت تسهیلات آنان را از چرخه حمایت خارج کرد بلکه این مهم پس از توانمندسازی رخ می دهد.
قربانی با بیان اینکه در این رابطه نقش مددکاری بسیار برجسته است،یادآورشد: فعالیت اشتغالزایی خانواده توسط کارشناس متخصص پایش شده تا زمانی که به توانمندسازی برسند و سپس حمایت ها قطع می‌شود.
وی با بیان اینکه سال گذشته 50 هزارنفر در استان ازخدمات آموزشی، و کارگاه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهرمندشده اند، خاطرنشان کرد: بهزیستی بیش از 190 فعالیت حمایتی داشته و به عنوان متولی سلامت اجتماعی شناخته شده در این راستا متناسب با آسیب های اجتماعی موجود در جامعه تخصص و فعالیت های خودرا به روز می کند.

 

captcha