بهره‌مندی 6 هزار قرآن‌آموز از دوره‌های مهد قرآن نهاوند
کد خبر: 3732276
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲

بهره‌مندی 6 هزار قرآن‌آموز از دوره‌های مهد قرآن نهاوند

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ـ مهد قرآن شهرستان نهاوند از توابع استان همدان که به عنوان باستانی‌ترین شهر کشورمان شهره است از سال 1382 با مجوز مؤسسه مهد قرآن تأسیس شد و تاکنون قریب به 6 هزار نفر از شهروندان را در رشته‌های قرآنی و دیگر معارف دینی و فرهنگی تحت آموزش قرار داده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری مؤسسه مهد قرآن، زهرا کیانی، حافظ، مدرس قرآن و مدیر این مرکز آموزش قرآنی مردم‌نهاد درباره اهم فعالیت‌های مؤسسه، گفت: کلاس‌های آموزشی با محوریت حفظ قرآن همراه با معارف اهل‌ بیت(ع) در سایه تلاش اساتید و مربیان به صورت ترمی در طول سال تشکیل می‌شود.
وی افزود: علاوه بر رشته‌های قرآنی در سایر علوم دینی، فرهنگی، هنری به جذب مخاطبان اقدام شده است و تاکنون علاقه‌مندان زیادی در رشته‌های روخوانی، تجوید، مفاهیم به ویژه حفظ قرآن برای تمامی مقاطع سنی از نونهالان تا بزرگسالان تحت آموزش قرار گرفته‌اند که بیش از هزار قرآن‌آموز گواهینامه حفظ اجزای مختلف را با امضای شهریار شهریار پرهیزکار، رئیس هیئت علمی و حجت‌الاسلام والمسلمین فومنی الحائری، مؤسس مهد قرآن دریافت کرده‌اند.
افتخار آفرینی حافظان قرآن نهاوند در مسابقات
کیانی عنوان کرد: حضور گسترده قرآن‌پژوهان رده‌های سنی مختلف در رشته‌های حفظ، مفاهیم و تفسیر قرآن، نشانگر علاقه‌مندی مردم این شهرستان به کلام نور است. جمعی از حافظان و قرآن‌آموزان عضو مهد قرآن نهاوند علاوه بر مسابقات قرآنی در سایر رشته‌های ورزشی، فرهنگی و علمی سطح استان و کشور رتبه‌ای ممتاز کسب کرده‌اند.
وی ادامه داد: مهد قرآن شهرستان نهاوند علاوه بر فعالیت‌های آموزشی در راستای توسعه و گسترش فرهنگ قرآنی برحسب نیاز با همکاری اداره اوقاف و دیگر نهادهای فرهنگی این شهرستان در امر جزء خوانی قرآن در حرم مطهر امامزاده محمد(ع)، برگزاری همایش عفاف و حجاب با عنوان همایش «دختران ایرانی» از نظر کمال و جمال فاطمی، مراسم مولودی، مرثیه‌خوانی در مناسبت‌های مذهبی و آئینی همکاری شایسته داشته است.
فراگیر شدن فرهنگ قرآن نیازمند حمایت مردمی و همراهی مسئولان است
مدیر مهد قرآن شهرستان نهاوند ضمن قدردانی از حمایت مردم و استمرار این پشتیبانی اظهار کرد: با توجه به مشکلات فراوان برای توسعه برنامه‌های آموزشی، از مسئولان دولتی و نهادهای فرهنگی نهاوند درخواست داریم از فعالیت‌های قرآنی حمایت و همراهی جدی داشته باشند تا امور قرآنی در متن زندگی مردم جاری و ساری باشد.
یادآور می‌شود، دفتر مهد قرآن نهاوند در جوار آستان مقدسه شاهزاده محمد واقع شده است و علاقه‌مندان جهت استفاده از کلاس‌های آموزش حفظ و دیگر رشته‌ها، همچنین جهت هر نوع همکاری و مساعدت به‌منظور فعالیت‌های قرآنی در نهاوند با شماره 3230030-0813 تماس بگیرند.
انتهای پیام

captcha