توجه ویژه به اصول روانشناسی رشد نوآموزان در مدارس همدان
کد خبر: 3732277
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۱

توجه ویژه به اصول روانشناسی رشد نوآموزان در مدارس همدان

گروه فرهنگی- معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش همدان گفت: باید به اصول روانشناسی رشد و قدرت نوآموزان در مدارس این استان توجه ویژه شود.

به گزارش ایکنا از همدان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یاسر نانکلی، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش همدان با بیان اینکه باید به ویژگی‌های روانی دانش‌آموزان دوره ابتدایی در کلاس بر اساس تفاوت‌های فردی آنها بسیار مهم و ضروری است که باید توجه ویژه ای شود،اظهارداشت: رقابت ‌زدایی در مدارس از رویکردهای اصلی آموزش ابتدایی استان در سالتحصیلی جدید است.
وی نقش دوره آموزش پیش‌دبستانی را در پی ‌ریزی شخصیت کودکان بسیار مهم عنوان کرد و گفت: امید است یکی از اولویت‌های آموزشی، توسعه پیش دبستانی‌ها باشد.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش همدان با بیان اینکه فراهم‌سازی زمینه‌های شناسایی استعداد دانش‌آموزان با ایجاد محیط‌های یادگیرنده بدون رقابت‌های سالم ممکن نیست، افزود: اهمیت کار در دوره پیش دبستانی بالاست و در این دوره باید به اصول روان شناسی رشد و قدرت نوآموزی دانش‌آموزان به طور ویژه توجه کرد.
نانکلی با بیان اینکه هر رفتاری برمبنای ارزش‌های آموخته شده و شکل جسمانی خاص خود در کودک ظاهر می‌شود، عنوان کرد: ورود کودک به دبستان آمیخته با رفتار خاصی است و این وظیفه مدرسه است که این رفتار را تعدیل یا الگوسازی کند.
وی ادامه داد: در دیدگاه مقام معظم رهبری، مقطع پیش دبستانی از اهمیت بالایی برخوردار است که این خود می‌تواند پشتوانه بزرگی برای همکاران به منظور تقویت فعالیت‌ها در این دوره باشد.
انتهای پیام

captcha