سامانه ۱۹۰ شنوای شکایات مردمی در حوزه دندانپزشکی
کد خبر: 3732322
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۲

سامانه ۱۹۰ شنوای شکایات مردمی در حوزه دندانپزشکی

 گروه سلامت ــ مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه بسیاری از بیماری‌ها به مشکلات حوزه دهان و دندان ارتباط دارد، گفت: سامانه ۱۹۰ شنوای شکایات مردمی در حوزه دندانپزشکی است.

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، علیرضا عسگری  مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت اظهار کرد: خدمت خوب در حوزه دندانپزشکی، خدمت با کیفیت و در زمان مناسب است تاسامانه ۱۹۰ شنوای شکایات مردمی در حوزه دندانپزشکی مانع از ایجاد هزینه‌های دیگر شود. این دیدگاه، هم نگاهی بهداشتی و هم نگاهی درمان‌محور به این حوزه است. اگر مردم خدمات با کیفیت و در زمان مناسب دریافت کنند، از بسیاری از هزینه‌های ناشی از بیماری‌های آتی جلوگیری می‌شود.

عسگری با بیان اینکه یکی از مشکلات قابل توجه در حوزه دندانپزشکی، عدم وجود مدیریت واحد و یکپارچه است، عنوان کرد: در حال حاضر نظارت‌ها در تهران همچون شهرستان‌ها با رویکردی مثبت دنبال می‌شود. این نظارت‌ها به هیچ عنوان به معنی نادیده گرفتن خدمات این حوزه نیست، بلکه دیدگاه در این زمینه اصلاح امور و ایجاد ذهنیت درست میان مردم و ارائه دهندگان خدمت و حذف تخلفات است.

مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه سامانه ١٩٠ همچنان شنوای درخواست‌ها و شکایات مردمی در حوزه دندانپزشکی نیز هست، تصریح کرد: در مجموع، سه انتظار از مسئولین این حوزه وجود دارد؛ اول اینکه محور حرکت باید به سمت ایجاد مدیریت واحد باشد. دوم آنکه باید روسای دانشگاه‌ها و معاونین آن‌ها در یک تکلیف وجدانی و فراتر از آیین نامه، امر نظارت‌ها در حوزه دندانپزشکی را حمایت و پیگیری کنند. انتظار سوم نیز، این است که از طریق سامانه ۱۹۰، شکایات شنیده و دنبال شوند، چراکه این موضوع هم به نفع مردم و هم به نفع سیستم ارائه خدمات برای ایجاد فضای اعتماد میان مردم و ارائه دهندگان خدمت است.
انتهای پیام
captcha