کتاب «دو پیشوای ملل، حضرت ابراهیم و امام رضا(ع)» بررسی می‌شود
کد خبر: 3732347
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶

کتاب «دو پیشوای ملل، حضرت ابراهیم و امام رضا(ع)» بررسی می‌شود

گروه ادب ــ نشست بررسی و تشریح کتاب «دو پیشوای ملل، حضرت ابراهیم(ع) و حضرت امام رضا(ع)» با حضور پژوهشگر و نویسنده کتاب در کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار می‌شود.

کتاب «دو پیشوای ملل، حضرت ابراهیم و امام رضا(ع)» بررسی می‌شودبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، نشست بررسی و تشریح کتاب «دو پیشوای ملل، حضرت ابراهیم(ع) و حضرت امام رضا(ع)» با سخنرانی ابوالفضل خوش‌منش، پژوهشگر و نویسنده کتاب، هم‌زمان با دهه کرامت و برپایی دهمین جشنواره فرهنگ- هنری ماه هشتم، میزبان دوستداران فرهنگ و تمدن اسلامی- ایرانی به ویژه شیفتگان حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) خواهد بود.
این کتاب به کوشش بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) پاییز 1392 با موضوع امام رضا و اهل بیت(ع) منتشر شده است. این کتاب در 9 فصل به این محورها پرداخته است؛ «پیامبر و امام»، «شعاع‌های یک آفتاب»، «در برابر طغیان»،‌ «ماموریت‌های بزرگ از بابل تا مکه؛ از مدینه تا مرو»، «امام و شهید»، «اهل البیت»، «برهان و احتجاج» «مهر و مرحمت».
این نشست سه‌شنبه دوم مرداد 1397 از ساعت 15 تا 17 در کنار نمایشگاه «یار مهربان، امام مهربان؛ گزیده کتاب‌های چاپی با موضوع امام رضا(ع)» در بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران برپا می‌شود. کتابخانه و موزه ملی ملک، دوستداران فرهنگ و تمدن اسلامی- ایرانی و شیفتگان اهل بیت(ع) را به حضور در این برنامه در ساختمان کتابخانه و موزه ملی ملک در محوطه تاریخی باغ ملی تهران به نشانی «میدان امام خمینی (ره)، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد (میدان مشق)» فرامی‌خواند.
دهمین جشنواره فرهنگی- هنری ماه هشتم به مناسبت فرارسیدن دهه کرامت از 24 تیر تا 3 مرداد در کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار می‌شود. این جشنواره که برنامه‌های گوناگون فرهنگی و تخصصی در حوزه‌های کتاب‌داری و موزه‌داری و گستره فرهنگ و هنر اسلامی- ایرانی را دربرمی‌گیرد، با برپایی آیین گرامی‌داشت میلاد امام رضا(ع) پایان خواهد یافت.
انتهای پیام

captcha