پروژه صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف؛ بزرگ ترین شاهکار جهان اسلام
کد خبر: 3732367
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۹

پروژه صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف؛ بزرگ ترین شاهکار جهان اسلام

گروه اجتماعی - رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان غربی با اشاره به اینکه پروژه صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف بزرگترین شاهکار جهان اسلام است، گفت: چهار هزار کارگر ایرانی در این پروژه مشغول به کار بوده و 95 درصد اجناس مورد نیاز آن نیز از ایران صادر شده است.

پروژه صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف؛ بزرگ ترین شاهکار جهان اسلام

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، سیدحسن حسینی رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان غربی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه بر لزوم کمک‌های مردمی به شهر سامرا تاکید کرد و گفت: متاسفانه سامرا که شهر امام زمان(عج) است، بسیار مظلوم واقع شده و نیاز است تا دوستداران اهل بیت (ع) برای بازسازی و توسعه آن بسیج شوند.

وی ادامه داد: ستاد عتبات عالیات آذربایجان‌غربی از بهمن ماه سال 95 کار خود را به صورت عملی آغاز کرده و هم اکنون در 15 شهرستان استان این ستادها فعال می باشند که فعالیت آنها نیز در راستای جذب نزورات مردم جهت توسعه عتبات عالیات است.

حسینی با اشاره به اینکه سال گذشته مردم استان یک میلیارد و 350  میلیون تومان به عتبات عالیات کمک نمودند، افزود: طی سه ماهه نخست سال جاری نیز مردم استان 370 میلیون تومان به عتبات عالیات کمک کرده اند که عمده کمک های مردمی به کربلا، نجف و سامرا بوده است.

وی با بیان اینکه پروژه صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف بزرگترین شاهکار جهان اسلام است، خاطرنشان کرد: هم اکنون چهار هزار کارگر ایرانی در این پروژه مشغول به کار بوده و 95 درصد اجناس مورد نیاز آن نیز از ایران صادر شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان غربی از اتمام پروژه صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف تا پایان سال جاری خبر داد و تصریح کرد: در مراسم اربعین حسینی امسال 100 هزار نفر در آن مکان اسکان داده شده و 100 هزار پرس وعده غذایی در آنجا توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در سال 95 تنها یک موکب از استان در مراسم اربعین حضور داشت، گفت: سال گذشته این تعداد به 14 موکب رسید و سه میلیارد و 700 میلیون تومان برای زائران هزینه گردید و علاوه بر اسکان 90 هزار نفر، برای 700 هزار نفر نیز اطعام داده شد.

انتهای پیام

captcha