احیای سنت وقف نیازمند فرهنگ‌سازی است
کد خبر: 3732433
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۸

احیای سنت وقف نیازمند فرهنگ‌سازی است

گروه اجتماعی- نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان بابیان اینکه احیای سنت وقف نیازمند فرهنگ‌سازی است، ابراز داشت: وقف درزمینهٔ امربه‌معروف و نهی از منکر از واجبات جامعه محسوب می‌شود که تحقق آن نیازمند مشارکت همه آحاد مردم و دستگاه‌های اجرایی است.

به گزارش ایکنا از سمنان به نقل از خبرگزاری مهرآیت‌الله سید محمد شاهچراغی،نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان بعدازظهر یکشنبه 31 تیردر نشست هم‌اندیشی یاوران وقف ترویج فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر با بیان اینکه انجام وقف به‌صورت مشارکتی باید در استان سمنان فرهنگ‌سازی شود، گفت: بسیاری از خدماتی که امروز در جامعه شامل مدرسه‌سازی، مسجد سازی و ساخت بیمارستان شاهد هستیم از برکات وجود وقف است که هر چه این امکان بیشتر فراهم شود به همان میزان شاهد رشد و بالندگی شهر خواهیم بود.

وی بابیان اینکه افرادی که دارای تمکن مالی بودند نیت وقف را به‌صورت انفرادی انجام می‌دادند اما اکنون این شرایط کمتر مهیا است و لذا باید برای سهیم کردن افراد بیشتر در وقف به‌صورت مشارکتی عمل کنیم که خوشبختانه این مهم در استان سمنان در حال انجام است متذکر شد: احیای سنت وقف نیازمند فرهنگ‌سازی است، زیرا وقف درزمینهٔ امربه‌معروف و نهی از منکر از واجبات جامعه محسوب می‌شود که تحقق آن نیازمند مشارکت همه آحاد مردم و دستگاه‌های اجرایی است.

آیت‌الله شاهچراغی بابیان اینکه خیران استان سمنان در امور عمرانی ورود بسیار مطلوبی دارند، اذعان کرد: برای احیا فرهنگ وقف حتی در دوردست‌ترین نقطه استان باید اطلاع‌رسانی‌های جمعی صورت گیرد و از سوی دیگر مردم نیز بدانند ترویج موقوفات علاوه بر ثواب خیر دنیایی نیز به دنبال دارد.

به گفته وی؛ وقف تنها نباید به مسائل عمرانی نظیر مدرسه، بیمارستان و مسجد منتهی شود لذا اساتید دانشگاه‌ها برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی می‌توانند به ارائه آموزش نسل جدید پیرامون مهارت شغلی بپردازند و یا با راه‌اندازی واحد تولیدی عده‌ای را از بیکاری به‌سوی اشتغال سوق دهند که جای این‌گونه وقف‌ها در کشور هنوز خالی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان بابیان اینکه در شرایط کنونی با جنگ تمام‌عیار اقتصادی همه کشورهای دنیا علیه ایران مواجه هستیم، یاداور شد: برای افزایش کسب‌وکار، ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری باید به سمت اتخاذ راهبردهایی برای به‌کارگیری سرمایه‌های اجتماعی پیش رفت که بر این اساس باروحیه جهادی می‌توانیم پیروز میدان باشیم. انتهای پیام

captcha