تربیت حافظان قرآن جدی گرفته شود
کد خبر: 3732465
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷
علی‌اکبر حنیفی:

تربیت حافظان قرآن جدی گرفته شود

گروه فعالیت‌های قرآنی - داور بین‌المللی قرآن کریم گفت: برای بهتر شدن و پیشرفت مسابقات قرآنی، لازم است تربیت حافظان و متسابقین را جدی گرفته و در قالب برگزاری یک اردو، به استانی که در بحث قرآنی سطح بالاتری دارد، آموزش‌ها صورت گیرد.

علی اکبر حنیفی

علی‌اکبر حنیفی، داور بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: هر سال در مسابقات قرآنی شاهد حضور بانوان و آقايان در رشته‌های مختلف در استان‌ها هستیم که جای خرسندي است.
وی با بیان اینکه حضور متسابقین در رشته‌های مختلف و حضور شرکت کنندگان در این مسابقات، رو به بهبودی است، افزود: مسئولان استان خراسان‌جنوبی به ویژه شهرستان بیرجند زحمات بسیاری برای برگزاری مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم اوقاف کشیده‌اند.
داور بین‌المللی قرآن کریم با بیان اینکه تاکنون بیش از 29 مسابقه بین‌المللی در کشورهای پاکستان و مالزی را داوری کرده‌ام، تصریح کرد: همچنین بیش از 350 مسابقه سراسری و چهار هزار مسابقه شهرستانی، استانی و ارگانی را داوری کردم.
حنیفی با اشاره به سطح مسابقات قرآنی اوقاف، افزود: اگر چه این مسابقات به نسبت سال‌های گذشته رو به بهبودی دارد اما برای اینکه بتوانیم سطح پیشرفت مسابقات را بسنجیم باید رشته‌های مختلف تفکیک و تعداد شرکت کنندگان جدول بندی شوند تا نسبت به سال گذشته مقایسه شود که این، یک روش علمی است.
وی ادامه داد: برای بهتر شدن و پیشرفت این مسابقات، لازم است تربیت حافظان و متسابقین را جدی گرفته و در قالب برگزاری یک اردو، به استانی که در بحث قرآنی سطح بالاتری دارد، آموزش‌ها صورت گیرد.
داور بین‌المللی قرآن کریم گفت: بهره بردن از اساتید خبره در بحث قرآنی استان و برگزاری جلسات طبق یک برنامه ریزی منسجم از جمله فاکتورهای بالا بردن سطح مسابقات قرآنی است.
حنیفی با بیان اینکه برای پیشرفت در امور قرآنی راهکارهای بسیاری وجود دارد اما عزم و اراده انسان بسیار مهم است، تصریح کرد: موضوعات قرآنی در جامعه نیازمند نگاه همه جانبه‌ای هستند.
وی با بیان اینکه باید خیرین در راستای احداث موقوفات قرآنی بیشتر فعالیت کنند، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین سرمایه برای انسان، قرآن است و قرآن می‌تواند تمام اعضای جامعه اعم از شیعه و اهل سنت را با یکدیگر همراه کند.
انتهای پیام

captcha