برگزاری طرح «سراج الله»، جشن کودکانه و جشن میلاد ثامن الحجج
کد خبر: 3732469
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷
به میزبانی آستان مقدس عبدالعظیم انجام می‌شود؛

برگزاری طرح «سراج الله»، جشن کودکانه و جشن میلاد ثامن الحجج

گروه جامعه ــ آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، همزمان با شب میلاد امام رضا‌(ع) و در ایام دهه کرامت طرح قرآنی «سراج الله»، جشن کودکانه و جشن میلاد ثامن الحجج را برگزار می‌کند.

به گزارش ایکنا؛ آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، همزمان با شب میلاد امام رضا(ع) و در ایام دهه کرامت جشن‌ها و طرح‌های قرآنی را برگزار می‌کند که جشن کودکانه یکی از این برنامه‌هاست. این جشن به مناسبت ولادت با سعادت امام رضا (ع) در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار می‌شود.

این مراسم روز سه شنبه، ۲ مرداد ماه، از ساعت ۱۷ در تالار شیخ صدوق (ره)، با اجرای برنامه‌های متنوع ویژه کودکان ۳ تا ۱۰ سال برگزار خواهد شد. اجرای سرود، تئأتر، قصه‌گویی، نمایش عروسکی در محیطی شاد و کودکانه ازجمله برنامه‌های متنوع این جشن کودکانه خواهد بود.

برگزاری مراسم جشن میلاد ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا(ع)
مراسم ولادت با سعادت امام مهربانی‌ها حضرت امام رضا (ع) دیگر برنامه‌ای است که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار می‌شود. این مراسم سه شنبه ۲ مرداد ماه بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین صدیقی و مدیحه سرائی ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت (ع) احمد شربیانی در مصلای بزرگ ری برگزار می‌شود.

همچنین در شام ولادت آن حضرت مصادف با چهارشنبه ۳ مرداد ماه بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء، حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد به ایراد سخنرانی و ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت (ع) سید مهدی میرداماد به مدیحه‌سرایی خواهد پرداخت.

برپایی طرح قرآنی «سراج الله» در شب میلاد حضرت امام رضا (ع)
طرح قرآنی «سراج الله» یکی دیگر از برنامه‌های مهم در شب ولادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) است. طرح سراسری «سراج الله» توسط مرکز قرآن آستان قدس رضوی و با همکاری آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار می‌شود.

این طرح با محوریت ترویج تلاوت قرآن کریم بصورت دسته جمعی و برپایی محافل قرآنی در راستای همکاری و گسترش طرح ۱۴۵۲ با حضور قاریان و فعالان قرآنی در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

در این طرح سوره مبارکه «زلزال تا ناس» در شب ولادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به صورت سراسری در تمام کشور تلاوت و ثواب آن به پیشگاه حضرت ثامن الحجج اهداء می‌شود.

شایان ذکر است، طرح سراج الله به صورت همزمان در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، حرم مطهر رضوی، اماکن متبرکه و مساجد کل کشور، به صورت همخوانی و دسته جمعی برگزار می‌شود.
انتهای پیام
captcha