رقابت 100 شرکت‌کننده در مسابقات قرآن بانوان عراق
کد خبر: 3732487
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴

رقابت 100 شرکت‌کننده در مسابقات قرآن بانوان عراق

گروه بین‌الملل ـ دومین دوره مسابقات ملی قرآن بانوان عراق با مشارکت 100 شرکت‌کننده از استان‌های مختلف عراق در شهر کربلا در حال برگزاری است.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان حسینی؛ دومین دوره مسابقات ملی قرآن بانوان عراق موسوم به رقابت‌های قرآنی «النعیم»  به همت شعبه تبلیغات دینی بانوان آستان حسینی در شهر کربلا در حال برگزاری است.

این رقابت‌ها در دو رشته حفظ و تلاوت قرآن و با حضور  100  بانوی حافظ و قاری قرآن  از مؤسسات قرآنی استان‌های مختلف عراق برگزار می‎شود.

انتصار فاضل، مسئول واحد آموزش قرآن آستان حسینی در مراسم افتتاحیه این مسابقات که روز شنبه (30 تیرماه) برگزار شد، تصریح کرد: در این دوره از رقابت‌ها، 100 بانوی حافظ و قاری قرآن از موسسات قرآنی مختلف در 10 استان عراق با یکدیگر رقابت می‌کنند.

وی افزود: این مسابقات با هدف توجه به حفظ کتاب خدا و کشف استعدادهای قرآنی و آماده‌سازی بانوان حافظ و قاری برای مشارکت در مسابقات بین‌المللی قرآن برگزار می‌شود.

شیخ علی مطیری، مسئول بخش تبلیغات دینی بانوان نیز با بیان این که عنوان این مسابقه از آیه کریمه «إِنَّ الأبْرَارَ لَفِي نَعِيمٍ» الهام گرفته شده است، پیروزی حقیقی این بانوان را حضور آن‌ها در جوار حرم امام حسین(ع) و زیارت این امام همام عنوان کرد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد: شرکت کنندگان به رتبه نخست که همان رضایت خداوند و امام حسین(ع) است، دست یابند.

انتهای پیام

captcha