معرفت را باید از امام رضا(ع) درخواست کرد
کد خبر: 3732502
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶
تولیت آستان قدس رضوی:

معرفت را باید از امام رضا(ع) درخواست کرد

گروه فرهنگی - تولیت آستان قدس رضوی گفت: معرفت کتاب، کلاس، استاد و دوره می‌خواهد اما برتر و بالاتر این است که معرفت را از امام رضا(ع) بخواهیم.تولیت آستان قدس رضوی گفت: معرفت کتاب، کلاس، استاد و دوره می‌خواهد اما برتر و بالاتر این است که معرفت را از امام رضا(ع) بخواهیم.

معرفت را باید از امام رضا(ع) درخواست کردبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی دیروز عصر، 31 تیرماه، در افتتاحیه بیست و سومین دوره طرح ولایت دانشجویی کشوری در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: ما باید بنده مخلص خدا باشیم، آنچنان که او می‌پسند و راضی می‌شود و رضای او در رضای امام رضا(ع) است.

وی افزود: وجود مقدس حضرت رضا(ع) مظهر «یا سریع‌الرضا» است که به سرعت راضی می‌شود و به میهمانش پاسخ می‌دهد؛ به ویژه اگر میهمانش کمتر دچار آلودگی شده و کمتر گناه در دل و جان او خانه کرده باشد. اگر چه ممکن است دچار لغزشی در جوارح و جوانح شده باشد اما دستگاه امام(ع)، دستگاه بخشش است. اینجا جایگاه امید بوده و هیچکس نباید در این درگاه ناامید باشد. دستگاه امام(ع) دستگاه امیدبخشی بوده و اینجا جایگاهی است که کسی حق ندارد دچار سوءظن شود.

حجت‌الاسلام رئیسی ادامه داد: این درگاه، درگاه امیدبخشی به بندگان خدا و جایگاه تسلیم و اراده برای همه انسان‌هاست. در این مکان افراد می‌توانند تصمیم بگیرند که در زندگی خود تغییر و تحول ایجاد کنند و مشی و زندگی‌شان به گونه‌ای باشد که به هر چیزی که در عالم مهر باطل زده شده، مهر باطل بزنند و آنچه حقیقت دانسته شده، حقیقت بدانند و سلوک آن‌ها رضوی باشد.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه عبادت جوانان در درگاه خدا جایگاه ممتازی دارد، عنوان کرد: پروردگار به این جوانان مباهات می‌کند. هر قدر این عبادت توام با شناخت و بصیرت باشد، معنایش بیشتر و بالاتر است.

وی با اشاره به اینکه ولایت گوش شنوا داشتن به حرف و سخن ولی و اطاعت کردن از او در مقام اجرا و عمل است، تصریح کرد: برای داشتن گوش شنوا، باید معرفت داشت. اطاعت باید با معرفت، محبت، عشق و دلدادگی همراه باشد. معرفت کتاب، کلاس، استاد و دوره می‌خواهد اما برتر و بالاتر این است که معرفت را از امام رضا(ع) بخواهیم. انسان می‌تواند اوج بگیرد و هرچه بامعرفت‌تر باشد، ارزشمندتر است.

حجت‌الاسلام رئیسی اضافه کرد: انسان باید این معرفت را پیدا کند. خدا ابزار شناخت را در اختیار همه گذاشته و باید از این ابزار استفاده کرد تا علم به دست آورد. علم ظرف می‌سازد. افراد با ظرفیت در این جنگ و مبارزه نرم و سخت، دشمن را مستاصل کردند اما کم‌ظرفیت‌ها نتوانستند این کار را انجام دهند. ماه‌های شعبان و رجب و همچنین زیارت حضرت رضا(ع) ظرفیت‌ساز است. انسان با وجود ظرفیت در مواجهه با فراز و فرودهای فکری دچار لغزش، شبهات علمی و شهوت عملی نخواهد شد. این ظرفیت سبب می‌شود که فرد در مقابل سختی‌ها بایستد و هیچ چیز انسان را تکان ندهد.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: باید نظام اقتصادی داشته باشیم که با تکانه‌ها در منطقه و جهان تکان نخورد. اساس اقتصاد مقاومتی این است که تکانه‌ها آن را تکان ندهد. باید اقتصادی داشته باشیم که تکانه‌ها آن را از پای درنیاورد. امروز جوانان ما، حزب‌الهی‌ها و متدینین ما که دارای ریشه فکری، فرهنگی و معرفتی هستند، باصلابت می‌ایستند و هیچ شبهه علمی و شهوت عملی در آن‌ها تاثیری ندارد.

وی افزود: همه ما در معرض خطر هستیم. افراد مسن و مسئولان بیشتر در معرض هستند. هیچ فردی مصون نیست و می‌توان در پناه کشتی قرار گرفت که ناخدایش امام حسین(ع)، امام رضا(ع) و فرزندشان امام زمان(عج) است. کشتی‌ که نظام جمهوری اسلامی برافراشته نیز پناه امروز است.

حجت‌الاسلام رئیسی بیان کرد: ما به میزان دلدادگی و محبتمان معرفت نداریم. باید معرفت و بصیرت پیدا شود تا جریانات انحرافی، ایجاد شبهات و برخی شبهه‌افکنی‌ها نتواند فکر و اندیشه بلند ما را دچار آسیب کند و بتوانیم با علم، دانش و عمل صالح در این میدان که میدان برخورد با مستکبران و زیاده‌خواهان است، قوی باشیم؛ خودبزرگ بینی هر کسی را دچار روحیه استکبار می‌کند.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: شهدا، ایثارگران و شهدای مدافع حرم تاریخ‌ساز شدند؛ تاریخ را رقم زدند؛ مردانه ایستادند و آثاری را ایجاد کردند که این آثار در بیداری اسلامی در منطقه قابل مشاهده است. یمن 3 سال با مقاومت در مقابل دشمن ایستاد. در دنیا اینگونه است.

انتهای پیام

captcha