جشنواره نامه‌ای به امام رضا(ع) به کار خود پایان داد
کد خبر: 3732536
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸

جشنواره نامه‌ای به امام رضا(ع) به کار خود پایان داد

گروه اجتماعی - جشنواره بین‌المللی نامه‌ای به امام رضا(ع) عصر دیروز، ۳۱ تیرماه با تجلیل از برترین‌های این جشنواره و تکریم از دو خانواده شهید مدافع حرم به کار خود پایان داد.

جشنواره نامه‌ای به امام رضا(ع) به کار خود پایان داد/ تکریم از دو خانواده شهید مدافع حرم

به گزارش ایکنا از مازندران، جشنواره بین‌المللی نامه‌ای به امام رضا(ع) عصر دیروز 31 تیرماه با حضور میهمانان استانی، کشوری و بین‌المللی و با تجلیل از برترین‌های این جشنواره به کار خود پایان داد.
محمود شالویی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدای این جشنواره ضمن خیرمقدم به میهمانان این مراسم گفت: در این جشنواره ۸۲ هزار و۶۵۲  اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

وی افزود: این جشنواره در سه بخش استانی و ویژه، کودک و نوجوان و بزرگسالان برگزار شد که در هر بخش از رتبه های اول تا سوم و نیز از نویسندگانی که شایسته تقدیر بودند در این جشنواره تجلیل می‌شود.

شالویی تصریح کرد: جشنواره امام رضا(ع) یک اقدام فرهنگی تاثیرگذار در ترویج فرهنگ رضوی است و این جشنواره برای هنرمندان و مسئولان یک فرصت باشد.
وی از دست اندرکارانی که در طول این جشنواره در بخش داوری، دریافت آثار و از نویسندگانی که نامه نوشتند و همه زحمت کشان برگزار کننده این جشنواره بودند،  تقدیر کرد.
به گزارش ایکنا در سیزدهمین دوره جشنواره نامه ای به امام رضا(ع)  فاطمه تقی زاده از قم نفر اول در بخش ویژه،  راضیه اورعی  از مازندران نفر اول در بخش بومی،  بتول زهرا اکپول از ترکیه نفر اول بخش بین الملل، نامه‌های خود را قرائت کردند.

در این نشست مهدیه رجایی‌فر فرزند شهید رجایی فر از شهدای مدافعان حرم  نامه خود را قرائت کرد و سردار قربانی با تقدیم لوح و تابلوی مخصوص خود از وی تقدیر و از این فرزند شهید مدافع حرم را به عنوان یک الگو معرفی کرد. در این جشنواره از نامه دختر شهید محمد بلباسی به صورت تصویری برای حضار نشان داده شد و در پایان از وی نیز تجلیل شد.

پرچم گردانی امام رضا(ع) یکی از برنامه های این جشنواره بود که با مداحی یکی از خادمین امام رضا(ع)  همراه شد و در حین پرچم گردانی همه عشاق اهل بیت(ع) در حالی که در چشمانشان اشک شوق حلقه زده بود با نزدیک کردن صورت خود به پرچم متبرک به آستان آن حضرت  اظهار ارادت می کردند. 

سخنرانی سردار قربانی، پخش فیلمی از زندگی یک خانواده شهید که قسمت برنج فزرند شهیدش را تقدیم امام رضا(ع) کرد و پخش متن نامه محسن رضایی فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس خطاب به سردار قربانی مبنی بر برافراشتن پرچم امام رضا(ع) در بالاترین مسجد فاو، اجرای موسیقی برادران محمدی در موضوع امام رضا(ع)، اجرای شعر خوانی از سوی یکی از شاعران، پخش نماهنگی زیبا از شهدای والفجر هشت که با توسل به امام رضا(ع) انجام شد و نیز تجلیل از برترین‌ها با اهدا لوح و جوایز به آنها از برنامه های این جشنواره بود.

انتهای پیام

captcha