فنون مراقبت اخلاق معنوی/ تجربه یک زندگی خوب با درک معنای واقعی سختی‌ها
کد خبر: 3732546
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴
آمنه لطفیان سرگزی:

فنون مراقبت اخلاق معنوی/ تجربه یک زندگی خوب با درک معنای واقعی سختی‌ها

کانون خبرنگاران نبأ ــ مدیر کانون فرهنگی تبلیغی شهید آیت‌الله محمدعلی لطفیان سرگزی با اشاره به شیوه و فنون مراقبت اخلاق معنوی و مبانی طب تسکینی، گفت: برای لذت بردن از زندگی باید معنای رنج را درک کرد و به سختی‌های زندگی به‌عنوان مسئله نگاه کرد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، نشست «بیماری و بیداری با رویکرد معنابخشی به رنج با الگوی قرآنی و اثر درمانی آن» با همکاری اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران، اداره‌کل تبلیغات اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و امور فرهنگی مسجد مقدس جمکران، با حضور جمعی از بانوان طلبه، دانشجو و پرستار امروز، اول مردادماه در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.
آمنه لطفیان سرگزی، مدیر کانون فرهنگی تبلیغی شهید آیت‌الله محمدعلی لطفیان سرگزی با اشاره به اینکه پیوندهای عاطفی، دوستی‌ها و علایق، همگی در برابر هجوم بی‌رحمانه منافع تجاری رنگ باخته و ناآرامی و تعارضات درونی، صلح و آرامش را از زندگی گرفته است، گفت: زندگی معجونی از خوشی و ناخوشی، درد و لذت، غم و شادی، آسانی و سختی و سلامتی و بیماری است؛ پس باید معنای رنج و سختی را درک کرد تا بتوان به شکل صحیح زندگی کرد.
وی بیان کرد: به تعبیر آیت‌الله سیدجواد حسینی تبریزی خامنه‌ای، زندگی مشکلات گوناگون دارد که باید به دنبال راه‌ حل آن برویم و نباید به فکر پاک کردن صورت مسئله باشیم، خدایی که ما را در سختی‌های گذشته یاری کرده است، همان خدا ما را در سختی‌های آینده یاری می‌کند.
کارشناس حوزه علمیه خواهران جامعة‌الزهرا(س) قم افزود: آموزش‌های مهم صحیفه سجادیه و رساله حقوقيه به‌عنوان راه‌کارهای دینی و ارتباط واقعی با خدا، ما را در حل مسائل زندگی یاری می‌کند.
مدرس مرکز تخصصی نماز کشور با اشاره به اینکه هستند افرادی که همه نیازهای مادی آن‌ها برآورده شده اما از زندگی خود لذتی نمی‌برند، گفت: برای لذت بردن از زندگی باید معنای رنج را درک کرد و به سختی‌های زندگی به‌عنوان مسئله نگاه کرد.
لطفیان سرگزی با اشاره به شیوه و فنون مراقبت اخلاق معنوی و مبانی طب تسکینی، گفت: با نگاه دینی و مذهبی، همان‌گونه که آمپول، سلامتی جسم را در پی دارد، غم و اندوه می‌تواند سلامتی روح را در پی داشته باشد، البته در صورتی که معنای غم و رنج را بفهمیم و نحوه صحیح برخورد با آن را یاد بگیریم.
وی با شرح فرازهایی از نامه‌های امام علی(ع) در کتاب شریف نهج‌البلاغه، عنوان کرد: ما می‌توانیم با رعایت الگوهای دینی و تقویت ارتباط خود با خدا، خلق و خلقت، معنویت دینی خود را افزایش دهیم.
محمود لطفیان
انتهای پیام

captcha