برگزاری هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در زندان‌های همدان
کد خبر: 3732592
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵

برگزاری هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در زندان‌های همدان

گروه فرهنگی - هشتمین دوره مسابقات کتابخوانی رضوی با کتاب «ماه هشتم» به منظور آشنایی هر چه بهتر مددجویان با فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در اردوگاه کاردرمانی و حرفه‌آموزی همدان برگزار شد.

برگزاری هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در زندان‌های همدان

به گزارش ایکنا از همدان، هشتمین دوره مسابقات کتابخوانی رضوی به منظور آشنایی هر چه بهتر مددجویان با فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در اردوگاه کاردرمانی و حرفه آموزی همدان برگزار شد.
مددجویان با مطالعه کتاب «ماه هشتم» با موضوع شیوه زندگی امام رضا(ع) در مسابقات حضور یافته و به رقابت بایکدیگر پرداختند.
هشتمین دوره ازمسابقات کتابخوانی رضوی با هدف ترویج سیره رضوی و هدایت افکار عمومی به سمت مطالعه و کتابخوانی توسط اداره فرهنگی زندان همدان برگزارمی‌شود.
برهمین اساس تعدادکثیری ازمددجویان زندان بامطالعه مجموعه کتابهای مسابقه درهشت عنوان که درخصوص سبک وسیره عملی زندگی حضرت امام رضا(ع) می باشددرمسابقات حضوریافتندوبه رقابت باهم پرداختند.
منابع این دور ازمسابقات باپیگیری اداره فرهنگی زندان و همکاری نهادعمومی کتابخانه‌های استان تامین شد و در اختیار کارکنان، سربازان وظیفه و مددجویان قرارگرفته است.
برگزاری این دور از مسابقات از10 تیر آغاز شده و پیش بینی شده بود که بیش ازنیمی ازمددجویان زندان دراین مسابقات شرکت کنند.

ورود کاروان خدام و پرچم متبرک حرم امام رضا (ع)به کانون اصلاح و تربیت همدان
کاروان معنوی پرچم مقدس امام رضا(ع) در کانون اصلاح و تربیت مورد استقبال کارکنان، سربازان وظیفه و مددجویان این مجموعه قرار گرفت.
کاروان زیارتی در بدو ورود پس از استقبال یگان حفاظت و تشریفات نظامی وارد پوسته داخله و با اجرای صلوات خاصه امام رضا (ع) و اجرای سرود «رضا رضا» توسط مددجویان و تبرک پرچم توسط حاضرین در جایگاه قرار گرفت.
در این مراسم که جمعی از مسئولان ستادی اداره کل زندان‌های همدان نیز حضور داشتند، مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط یکی از خدام به صورت رسمی آغاز شد و سپس احدی از خدام دقایقی چند به اجرای مداحی پرداخت.
در ادامه روحانی کاروان زیارتی، در خصوص فضیلت زیارت امام رضا(ع) و الگو قرار دادن سبک و سیره زندگی آن امام معصوم(ع) در زندگی فردی و اجتماعی، سخنانی را بیان کرد.
گفتنی است در پایان این مراسم معنوی از طرف کاروان حامل پرچم امام رضا (ع) به یک نفر از کارکنان، یک نفر از سربازان وظیفه و دو نفر از مددجویان فعال فرهنگی جوایزی بصورت تبرک اهداء شد.
انتهای پیام

captcha