رشد جمعیت حافظان و قاریان قرآن به حرکت جدی نیاز دارد
کد خبر: 3732625
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵

رشد جمعیت حافظان و قاریان قرآن به حرکت جدی نیاز دارد

گروه اجتماعی - امام جمعه اهر، با تأکید بر توجه اوقاف و امور خیریه به تربیت حافظان قرآن کریم، گفت: با آن‌که در نظام جمهوری اسلامی به ترویج حفظ و قرائت قرآن کریم توجه شده اما این اقدامات هنوز کافی نیست و اگر می‌خواهیم منویات مقام معظم رهبری در زمینه رشد جمعیت حافظان و قاریان قرآن کریم به حرکت جدی نیاز دارد.

 رشد جمعیت حافظان و قاریان قرآن به حرکت جدی نیاز دارد

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام جواد حاجی‌زاده، امام جمعه اهر، امروز در آیین معارفه رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان، بابیان اینکه معتقدیم اگر اوقاف احیاء شود بسیاری از مشکلات جامعه مرتفع می‌شود، گفت: در بحث عمل به فرامین اسلام اصل‌ها را رها کرده و به فرعیات توجه می‌کنیم، مثلاً در بحث خمس و زکات اگر به‌درستی عمل می‌شد شاید در خلأهایی با آن گریبانگیر می‌شویم با خمس و زکات می‌توانست برطرف شود.

وی اضافه کرد: وقف که از آن صدقه جاریه در اسلام یاد می‌شود و حتی فقها در کتب‌هایشان نکته نظارت خود را در این باره بیان کرده‌اند اگر به‌طور کامل از آن مواظبت شود بسیاری از مشکلاتمان قابل‌حل است.

امام جمعه اهر خطاب به مدیران اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی و اهر، گفت: به لطف پروردگار متعال در نظام اسلامی از موقوفات به‌خوبی مراقبت شده و لازم است تا مسئولین استان و کشور از موقوفات به‌خوبی مراقبت کنند و اگر برخی موقوفاتی که تاکنون شناسایی نشده را شناسایی کنید و در جهت ترویج وقف همایش‌هایی برگزار کنید تا مردم از اهمیت وقف آشنا شوند.

حجت‌الاسلام حاجی‌زاده با تأکید بر اینکه هر مدیری در هر دستگاه و نهادی اگر به میز و صندلی ریاست دل‌خوش کند مدیر موفقی نمی‌شود، گفت: مدیران دلسوز و کاری اگر می‌خواهند موفقیت‌های کسب کنند باید سخت تلاش کرده و برنامه‌های مدون و سیاست‌گذاری مستمری داشته باشد و اگر این‌گونه عمل کند تأثیرگذاری همان مدیر نسبت به دستگاه خود افزایش می‌یابد.

وی، بقاع متبرکه و امام زادگان را قطب‌های فرهنگی کشور عنوان کرد، گفت: امروز در شرایطی که کشور مورد تهاجم فرهنگی دشمنان قرار گرفته، مردم به خاطر محبتی که به اهل‌بیت (ع) دارند به بقاع متبرکه و امام زادگان توجه مضاعفی دارند و مدیران اوقاف می‌توانند از این رویکرد مردم بهره‌برداری لازم را داشته باشند.

امام جمعه اهر در ادامه با تأکید بر توجه اوقاف و امور خیریه به تربیت حافظان قرآن کریم، افزود: با آن‌که در نظام جمهوری اسلامی به ترویج حفظ و قرائت قرآن کریم توجه شده اما این اقدامات هنوز کافی نیست و اگر می‌خواهیم منویات مقام معظم رهبری در زمینه رشد جمعیت حافظان و قاریان قرآن کریم به حرکت جدی نیاز دارد.

حجت‌الاسلام حاجی‌زاده، با انتقاد از اینکه چرا نباید در مساجد ما حداقل هفته‌ای یک‌بار جلسات تفسیر قرآن کریم برگزار شود؟ گفت: بنده از روزهای نخستی که به‌عنوان امام جمعه اهر منصوب‌شده‌ام در مساجد جلسات تفسیر قرآن کریم را برگزار می‌کنم و این برنامه از ۲۲ سال پیش تاکنون تداوم دارد لذا انتظار دارم دستگاه‌های متولی به برگزاری جلسات تفسیر قرآن کریم توجه ویژه‌ای داشته باشند.

در پایان حجت‌الاسلام محمدرضا خلیلی به عنوان رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اهر معرفی و از خدمات علی احمدزاده و کاظم میرزامحمدی، رئیس و سرپرست سابق اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اهر تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

captcha