ورود جوانان به عرصه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی/ تفاهم با سازمان فنی و حرفه‌ای برای توانمند‌سازی جوانان
کد خبر: 3732659
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷
صابون‌چی خبر داد:

ورود جوانان به عرصه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی/ تفاهم با سازمان فنی و حرفه‌ای برای توانمند‌سازی جوانان

گروه سلامت ــ رئیس سازمان جوانان هلال احمر از ورود جوانان به عرصه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی خبر داد و گفت: تفاهم‌نامه‌ای با سازمان فنی و حرفه‌ای به منظور توانمند‌سازی جوانان منعقد شده است.

ورود جوانان به عرصه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی/ تفاهم با سازمان فنی و حرفه‌ای برای توانمند‌سازی جوانانبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ سید شهاب‌الدین صابون‌چی، رئیس سازمان جوانان هلال احمر در نشست خبری تشریح فعالیت‌های این سازمان که امروز، یکم مردادماه، در جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برگزار شد با بیان اینکه سازمان جوانان هلال احمر تنها سازمانی که عنوان جوانان را دارد، گفت: ما در این راستا خدماتی را ارائه خواهیم داد و در تلاشیم اهداف فرادستی این سازمان به عنوان درگاهی برای ورود افراد در کارهای داوطلبانه باشد.

وی تصریح کرد: مأموریت ما این است که جوانان را آماده کرده تا وارد عرصه تصمیم گیری در کارهای امدادی و داوطلبانه شوند.

وی با بیان اینکه ساختار سازمان جوانان بر پایه کانون‌های مختلف بنیان گذاشته شده است، عنوان کرد: شش کانون غنچه‌های هلال برای کودکان، کانون‌های دانش آموزی، دانشجویی، روستایی، طلاب و کانون جوانان بالای 18 سال که دانشجو نیستند از جمله این کانون‌ها هستند. در تمام 30 شعبه سازمان جوانان این کانون‌ها فعال است. در برخی از شهرها تمامی این کانون‌ها فعال بوده و در برخی دیگر کانونی مانند کانون طلاب هنوز فعال نشده است.

صابون چی ادامه داد: برای طرح‌های خاص نیز اردوها و برنامه‌هایی در نظر گرفتیم که هر چهار منطقه شمال غربی، جنوب غربی، شمال شرقی و جنوب شرقی را پوشش می‌دهد. عمده این اردوها ترکیبی است از کارهای گروهی، اجتماعی و تشکیلاتی ضمین اینکه اردوهای نشاط و امید نیز امروز در انزلی برای دبیر کانون‌های دانشجویی و جوانان فعال می‌شود. اردوی طلاب را نیز اوایل شهریور در اصفهان برگزار می‌کنیم.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر یادآور شد: برای جوانان شهر‌های زلزله زده کرمانشاه اردوهای ویژه‌ای در نظر گرفته‌ایم که هدف آن بازتوانی روحی برای جوانان آنها است، در این راستا ما پسران و دختران دو شهر ثلاث باباجانی و سر پل ذهاب را با قطار به مشهد مقدس اعزام می‌کنیم.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر با بیان اینکه امسال تأکید ما بر اردوهایی با موضوع طبیعت گردی است، گفت: اردوهای بوم گردی با تأکید بر شناسایی اقلیم‌های هر منطقه و نحوه امداد رسانی در آنها در نظر گرفته‌ایم.

صابون‌چی در ادامه بر رود سازمان جوانان هلال احمر به موضوع آسیب‌های اجتماعی پرداخت و گفت: طبق تفاهم‌نامه‌ای که سال گذشته با ستاد مبارزه با مواد مخدر برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی داشتیم قرار است براساس طرحی به نام طرح پیام متشکل از هزار کانون جوانان و هفت هزار نفر در اختیار داشته باشیم تا براساس سرفصل‌های آموزشی مورد تأیید وزارت بهداشت این جوانان را برای مسائلی مانند پیشگیری از اعتیاد آموزش داده و هر یک از این جوانان نیز بتوانند به آموزش همسالان خود بپردازند. در حال حاضر براساس این مدل که هر یک از افراد آموزش داده شده خود سر گروه یک گروه دیگر آموزشی باشند 50 هزار نفر را آموزش داده‌ایم.

وی همچنین از تفاهم نامه‌ای با سازمان فنی و حرفه‌ای برای توانمندسازی جوانان خبر داد و گفت: برای هزار نفر از جوانان کلاس‌های آموزشی توانمندسازی را برگزار کرده و در تلاشیم از طریق ارتقای توانمندی‌های آنها انگیزه کارهای داوطلبانه را در میان آنها بالا ببریم.

صابون‌چی همچنین در ادامه از اجرای طرح ملی دادرس خبر داد و تصریح کرد: این طرح که به معنی دانش آموز آماده در روزهای سخت است پس از حادثه شین‌آباد در دستور کار سازمان قرار گرفت و در حال حاضر با سرفصل‌های مشخص هر سال حدود هشت هزار نفر در سراسر کشور در مقطع اول متوسطه مهارت‌های خدمات امدادی را پیدا می‌کنند. همچنین مسابقه‌ای با عنوان آماده اواخر مرداد و اوایل شهریور ماه سال جاری، اجرایی می‌شود.

انتهای پیام

 

captcha