کتابخانه و موزه ملی ملک از واقفان و اهدا‌کنندگان کتاب تجلیل می‌کند
کد خبر: 3732695
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۴
همزمان با اختتامیه جشنواره ماه هشتم؛

کتابخانه و موزه ملی ملک از واقفان و اهدا‌کنندگان کتاب تجلیل می‌کند

گروه ادب ــ کتابخانه و موزه ملی ملک، همزمان با پایان دهه کرامت و در واپسین گام‌های دهمین جشنواره فرهنگی- هنری ماه هشتم، با برگزاری آیین گرامی‌داشت میلاد امام رضا(ع)، از واقفان و اهداکنندگان کتاب و مجموعه‌های کتابخانه‌ای تجلیل می‌کند.

جشنواره ماه هشتمبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، دهمین جشنواره فرهنگی- هنری ماه هشتم در روز چهارشنبه سوم مردادماه از ساعت 16:30 با برگزاری آیین گرامی‌داشت میلاد امام رضا(ع) و تجلیل از اهداکنندگان و واقفان مجموعه‌های کتابخانه‌ای به کتابخانه و موزه ملی ملک پایان خواهد یافت.
بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران در این آیین در کنار برنامه‌هایی چون سخنرانی منقبت‌خوانی و نقالی، نمایش فیلم و کلیپ، از شش واقف و اهداکننده کتاب، حسینعلی سودآور، آیت‌الله‌العظمی سیدموسی شبیری زنجانی و خانواده‌های شادروان میر کسرا حاج سیدجوادی، شادروان هاشم فلاح، شادروان بیژن الهی و شادروان مرتضی زاهدی که مجموعه‌هایی ارزشمند از کتاب‌ها و کتابخانه‌های شخصی خویش را به نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران و یکی از شش کتابخانه بزرگ کشور اهدا یا وقف کرده‌اند، تجلیل و قدردانی می‌کند.
آیین گرامی‌داشت میلاد امام رضا(ع) همچنین پایان‌بخشی بر دهمین جشنواره فرهنگی- هنری ماه هشتم خواهد بود. این جشنواره، که برنامه‌های گوناگون فرهنگی و تخصصی در حوزه‌های کتابداری و موزه‌داری و گستره فرهنگ و هنر اسلامی- ایرانی را دربرمی‌گیرد، به مناسبت فرارسیدن دهه کرامت از 24 تیر تا 3 مردادماه در کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار شده است. تورهای ویژه «صحنه و پشت صحنه کتابخانه و موزه ملی ملک» و «وقف‌گردی در بازار؛ با محوریت خانه تاریخی ملک در بازار بین‌الحرمین تهران»، نمایشگاه‌های گوناگون «سلطان دل (روایتی از طب‌الرضا)»، «رخسار ماه؛ گزیده آثار تاریخی مرتبط با امام رضا علیه‌السلام» و «یار مهربان، امام مهربان (کتاب‌های چاپی با موضوع امام رضا علیه‌السلام)»، هشت نمایشگاه سیار در موزه‌ها و مرکزهای فرهنگی- هنری تهران و دیگر شهرهای کشور، نشست‌های گوناگون تخصصی و کارگاه‌های تجربه هنر اسلامی و برنامه‌های ویژه کودکان و نوجوانان در گستره فرهنگ و هنر اسلامی- ایرانی، منظومه‌ای رنگین از برنامه‌های کتابخانه و موزه ملی ملک در دهمین جشنواره فرهنگی- هنری ماه هشتم بوده است.
یادآور می‌شود؛ کتابخانه و موزه ملی ملک، دوستداران فرهنگ و تمدن اسلامی- ایرانی را به حضور در این آیین بزرگ در ساختمان این گنجینه در محوطه تاریخی باغ ملی تهران، به نشانی «میدان امام خمینی، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد» فرامی‌خواند.
انتهای پیام

captcha